• Home
  • Terrein informatie
    • Plattegrond
    • Gebouwen
      • Beverburcht
      • Kabouterhuis
      • Uilennest
      • Vleermuizengrot
    • Kampeervelden
    • Voorzieningen
    • Activiteiten
      • Op het terrein
      • In de omgeving
    • Virtueel rondkijken
  • Reserveren
    • Algemene Informatie
    • Beschikbaarheid
    • Tarieven
    • Kampreglement
    • Reserveringsvoorwaarden
    • Online reserveren
  • Contact
    • Adres
    • Routebeschrijving
    • Links
    • Vrijwilligers
    • Vacatures
    • Nieuwsbrieven

Selecteer de taal

  • Nederlands
  • English (UK)

Juni 2025

Details
Gepubliceerd: 10 juni 2025
Laatst bijgewerkt: 10 juni 2025

Nieuwsbrief

Heb je een nieuwtje die je in de nieuwsbrief wil terug zien stuur dan je stukje per e-mail naar rklop75@gmail.com

Indien het stukje voor de 1e van de maand is ingeleverd komt het die maand rond de 7e nog in de nieuwsbrief.

 

Alvast onze dank,

de redactie.

 

In deze nieuwsbrief:

  • Nieuwsbrief
  • Platte grond
  • Buitenzorg verjaardag
  • 50 jaar labelterreinen
  • Mededeling/ verzoek
 

De nieuwe plattegrond is klaar en komt binnenkort naar Buitenzorg.

 

Buitenzorg verjaardag

 

50 jaar labelterreinen! Doe je mee?

Tijdens de voorjaarsvergadering hebben we uitgesproken dat we het 50-jarig bestaan van ons label groots en gezamenlijk willen vieren. Een bijzonder moment dat we niet ongemerkt voorbij willen laten gaan!

Om dit jubileum tot een succes te maken, hebben we jullie hulp hard nodig. We zoeken enthousiaste mensen voor een denktank hierover. Zonder deze werkgroep kunnen we de viering niet realiseren – en dat zou zonde zijn van zo’n mooie kans.

Deze viering is van ons allemaal, voor ons allemaal. Het is niet alleen een feestelijk moment, maar ook een uitgelezen kans om onze terreinen positief onder de aandacht te brengen.

Dus: heb je ideeën, energie en zin om mee te doen in deze gezellige en waardevolle denktank? Meld je dan snel aan bij Marieke!

Samen maken we er iets moois van!

 

Beste Buitenzorger

We willen je graag aanmoedigen om, als je tijdens je aanwezigheid een klein gebrek tegenkomt – zoals een losse schroef, een piepend deurtje of een kapotte lamp – te kijken of je dit zelf veilig en eenvoudig kunt verhelpen.

Het gaat natuurlijk niet om grote reparaties, maar juist om die kleine klusjes die met een schroevendraaier of een nieuw lampje vaak al snel opgelost zijn. Door dit soort dingen meteen aan te pakken, houden we onze omgeving netjes, veilig en prettig voor iedereen.

Twijfel je of iets te groot is om zelf op te lossen? Geen probleem! Meld het dan gerust.

Dank je wel alvast.

 
 
DatumActiviteitVoor wie
7 juni t/m 9 juni LSW  
28 juni BZ verjaardag Allen
1 juli Inleveren copy nieuwsbrief Inleveren bij Richard Klop
5 juli t/m 31 augustus Zomervakantie (Zuid/ Noord/Midden)  

April 2025

Details
Gepubliceerd: 09 april 2025
Laatst bijgewerkt: 09 april 2025

Stafdag / iScout

Wat een prachtig weer hadden we afgelopen zaterdag tijdens onze stafdag. De zon scheen al lekker bij aankomst, de vogeltjes zongen er vrolijk op los. Allemaal vrolijke mensen op het terrein.

Op de Open Vallei kon iedereen bij aankomst terecht voor een kop koffie/ thee met een koekje. Na een korte uitleg over de invulling van de dag en een korte uitleg over de tot stand komen van de nieuwe scenes certificering gingen we na wat mededelingen lunchen.

Voor de lunch had Esther voor soep gezorgd. Ook was er voldoende lekker brood om de buikjes te vullen. Onder het genot van iets te drinken en te eten kon er in het zonnetje even lekker met elkaar worden bij gekletst.

Tijd voor de eerste van twee  rondes workshops.

 

Workshop Labelbooking.

Voor de kampstaf was er als eerste een opfrissing van Labelbooking. Voor een aantal mensen echt nog wel even wennen in het gebruik. Daar het een nieuw systeem is, worden er ook regelmatig dingen op ons verzoek aangepast, om het zo voor ons gemakkelijker te maken. Nadruk tijdens de workshop lag op het opstellen en controleren van de factuur.

 

Workshop Teams

Voor de workshop Teams was de uitleg bij Elko en Marieke in de huiskamer. In principe kan iedere vrijwilligers van Buitenzorg gebruik maken van Microsoft Teams. Vraag bij Elko even je inloggegevens op als je die nog niet hebt en er gebruik van wil maken.

 

Kleine bedragen tot € 40,- die groepen uit het buitenland terug krijgen, dienen vanaf nu vanuit de kas direct te worden terugbetaald. Op deze manier besparen we veel kosten, omdat overboekingen naar het buitenland relatief veel geld kosten, zowel voor ons als voor onze gast.

Tijd voor taart en iets te drinken na deze workshops., maar eerst wat feestelijkheden.

Stephanie werd in het zonnetje gezet voor al haar werk voor scenes. Zij heeft als blijk van waardering voor haar inzet het Teken van Bijzondere Verdienste van Scouting Nederland ontvangen.

Ingeborg werd in het zonnetje gezet voor haar jarenlange inzet bij de regio; haar scoutinggroep en bij ons voor het werk op reserveringen. Zij heeft de Gouden Oehoe ontvangen.

Ook Waldo werd verrast met een Gouden Oehoe voor zijn jarenlange inzet als voorzitter van het beheerteam en zijn scoutingwerk in het verleden.

Daarna was het echt tijd voor taart en een glaasje bubbels, tenslotte mochten we vieren dat we ons weer 5 jaar het scenes terrein mogen noemen en voor komend jaar zijn er inmiddels 24000 overnachtingen geboekt op Buitenzorg. Gemiddeld is dit rond de 20000.

 

Vervolgens hebben we de tweede ronde workshops gehouden.

Na al deze uitleg was er tijd om wat te drinken en het maken van de teamfoto voor iScout (allemaal met een bouwhelm op). Daarna konden we genieten van een heerlijke maaltijd gemaakt door Esther. Dank je wel hiervoor.

Inmiddels werd het wel drukker op het terrein, daar kwam inmiddels de jury voor de iScout aan die dit jaar hun werk deden vanuit ons nieuwe gebouw.

Vanaf 19.00 uur gingen we aan de slag met de reisvragen (de denktank) en met allerlei grappige opdrachten door de overige teamleden, om zo punten te verzamelen voor de denktank. Er is een bushokje ingericht als reisbureau, we hebben een fiets dusdanig verstopt onder klimop dat hij niet te vinden was, we hebben het kippenhok dichtgemetseld (geen stress, stenen zijn ook weer weggehaald, dus de kippen konden rustig slapen), er is een bank uit het raam van het Kabouterhuis gegooid, we hebben een foto gemaakt met werknemers in 7 verschillende beroepen (met materialen die we op Buitenzorg bij elkaar konden sprokkelen), een dreigbrief geschreven naar de organisatie van iScout dat we ze zonder stroom zouden zetten als ze ons niet zouden laten winnen. En nog veel meer. Er is hard gewerkt en veel gelachen. Een geslaagde laatste iScout dus.

Tijd om op te ruimen tijdens het wachten en nog even wat drinken en dan allemaal naar huis. Het was een lange maar mooie dag.

 

In deze nieuwsbrief

  • Inwerken van nieuwe kampstaf
  • Stookhout
  • Technische ronde
  • Rondkijken op Buitenzorg als gast
  • Foto's maken tijdens de kampweken
 

Inwerken van nieuwe kampstaf

Er zijn 10 nieuwe vrijwilligers toegevoegd aan ons team vrijwilligers. Een groot deel hier van heeft aangegeven kampstaf te willen worden. Heel fijn dat er zo veel nieuwe vrijwilligers bij zijn gekomen die zich willen inzetten op Buitenzorg en zo met elkaar iedereen een geweldige tijd bezorgen op Buitenzorg.

Deze mensen moeten echter ook worden ingewerkt. Verzoek is om hen te begeleiden als zij een weekend waarin jij staf bent, bij jou zijn ingedeeld.  Op deze manier kunnen zij hopelijk ook zo snel mogelijk zelf staffen.

 

Stookhout

Vanaf heden wordt er per krat stookhout € 12,- in rekening gebracht. De reden hiervoor is dat hout behoorlijk duur is geworden. Uiteraard mogen zij ook schoon droog hout bij de bouwmarkt kopen, maar ervaring leert dat zij dan minder hout hebben.

Het kan wel zijn dat dit voor gasten een reden kan zijn om dus te gaan sprokkelen. Aan een ieder dan ook het verzoek om hier extra op te letten.

 

Technische ronde

De technische ronde zal worden gelopen tijdens de Buitenzorg verjaardag op zaterdag 28 juni a.s.

Op dit moment zijn nog niet alle elektrische installaties opgeleverd, waardoor het nog niet mogelijk is om een volledige ronde te lopen. Besloten is om de technische ronde daarom uit te stellen tot eind juni, omdat er door het nieuwe gebouw nu eenmaal veel veranderd is in technisch opzicht.

 

Rondkijken op Buitenzorg als gast

Hoe zien gasten ons Buitenzorg eigenlijk? Zien zij ook alle mooie dingen die wij zien, of zien zij het anders? En wat kunnen wij daar aan doen?

Om antwoord te geven op die vraag willen wij jullie vragen om als je op Buitenzorg bent , ons terrein eens te bekijken alsof jij de gast bent op Buitenzorg. Uiteraard ruim je rommel die je tegenkomt gelijk op, of gooi je het in de vuilnisbak, maar wat verdient net wat extra aandacht van ons als staf? Wij zijn heel benieuwd.

 

Foto’s maken tijdens de kampweken

Voor op onze social’s plaatsen we tijdens de zomerweken graag weer foto’s van de belevenissen op Buitenzorg van onze gasten. Vraag bij de leiding of wij de foto’s mogen gebruiken.

Leuk omdat in de laatste week van juli er verschillende nationaliteiten op ons terrein verblijven, zoals Engelsen, Luxemburgers, Portugezen. Lekker internationaal dus.

 
DatumActiviteitVoor wie
1 mei Inleveren copy nieuwsbrief Inleveren bij Richard Klop
1 juni Inleveren copy nieuwsbrief Inleveren bij Richard Klop
7 juni t/m 9 juni LSW  
28 juni BZ verjaardag Allen
1 juli Inleveren copy nieuwsbrief Inleveren bij Richard Klop
5 juli t/m 31 augustus Zomervakantie (Zuid/ Noord/Midden)  

Februari 2025

Details
Gepubliceerd: 12 februari 2025
Laatst bijgewerkt: 17 maart 2025

SCENES heraccreditatie

Hiep hiep hoera! Het afgelopen jaar is het SCENES team bezig geweest met de heraccreditatie waarbij er o.a. een nieuw beleidsstuk werd geschreven, de website nog wat werd gefinetuned, er vele mails werden gestuurd naar Scouting Nederland en de WOSM en er twee audits plaats vonden (één door de Nederlandse SCENES coördinatoren en één door een ander SCENES terrein). In januari kregen we dan het officiele bericht vanuit de WOSM dat we met vlag en wimpel zijn geslaagd en de heraccreditatie rond is. Dit betekent dat Buitenzorg de komende 5 jaar weer met trots het SCENES certificaat mag dragen! Nogmaals dank aan iedereen die zijn/ haar steentje heeft bijgedragen. Op naar nog vele jaren groen en duurzaam Buitenzorg!

In deze nieuwsbrief

  • The proof of the pudding is the eating
  • Stoppen met de doppen
  • Aanpassingen in de Scoutshop
  • Drukte op Buitenzorg: “ontspanningsdag” in aantocht 

 

The proof of the pudding is the eating

Een Engelse uitdrukking om aan te geven dat je pas weet als iets lekker of goed is als je het eet of gebruikt. Dat was best wel spannend, dit weekend. Op zaterdag werd het nieuwe Blauwe Vogelhuis, nu de Beverburcht en de Vleermuizengrot, geopend en direct na de opening werd het al in gebruik genomen door 2 scoutinggroepen. Hoe spannend is dat.
Positief
De reacties bij de opening waren positief. Een gevarieerde groep geïnteresseerden, van de burgemeester tot de buren en van bevers, welpen en scouts tot collega terreinbeheerders, iedereen was onder de indruk. Prachtig uitzicht, mooi zo die slaapkamers, wat een mooie en praktische keukens, goed zeg, die MIVA kamers, wat een geweldige verblijfruimtes en vooral wat een passend ontwerp in de bossen van Baarn. De Burgermeester was enthousiast, hij opperde dat de gemeenteraad er binnenkort maar eens moest gaan vergaderen, fijn toch?
Topprestatie
De laatste weken is enorm hard gewerkt door de vele bouwers om te zorgen dat afgelopen weekend het nieuwe gebouw gebruikt kon worden. Daarmee is een echte topprestatie geleverd, in 7 maanden is het Blauwe Vogelhuis afgebroken en het nieuwe gebouw neergezet. Wat een prestatie. En de reacties van de aanwezige verkenners en bevers en hun leiding zijn positief. Natuurlijk ook tips, over bijvoorbeeld de verlichting in de gangen en kiepramen en de deuren die nog niet goed afsloten, het plezier en genot overheerst: de bedden liggen lekker, en de geluidswering is goed.
Het vervolg
Als bouwteam zijn we er trots op. Er moet nog veel gebeuren en nu al zijn de gebruikers zo tevreden. Fijn. En het wordt nog mooier en beter. Komende weken worden kleine en grotere zaken afgerond; van het sluitend maken van de deuren tot het afronden van de buitenbetimmering en van het afmaken van de verlichting, het aansluiten van de gasfornuizen tot het plaatsen van de voordeuren. Ook instructiemateriaal voor de steamer, de vaatwasser en de kachel wordt neergelegd. Eind februari wordt bovendien nog een tussenstand geplaatst zodat de Beverburcht en de Vleermuizengrot elk apart gebruikt kunnen worden door een groep huurders. 
Kortom we zijn nog niet klaar.
De planning
Komende week bepalen we de verdere planning van de bouwactiviteiten. Dit zal in nauwe afstemming met de verhuuragenda moeten gebeuren. Een deel van de afrondende klussen pakken we mogelijk ook als staf zelf op, denk aan wat schilderklussen en zeker aan de buitenboel. Het terrein is mooi afgevlakt, de inrichting ervan moet natuurlijk ook nog.
Vrijwilligers Buitenzorg
En natuurlijk, alle lof voor de vrijwilligers van Buitenzorg zelf. Onder leiding van de nieuwe beheerders Elko en Marieke is de afgelopen tijd met veel energie gewerkt om het gebouw gereed voor de opening te hebben. Er is veel schoongemaakt, schoongemaakt :-) en opgeruimd. Met een prima resultaat. 
De komende periode wordt vast nog vaker een beroep op jullie gedaan, fijn als je dan weer wilt komen helpen.
Piet.

Stoppen met de doppen

In de afgelopen periode is gebleken dat we nog maar weinig tot geen plastic doppen voor KNGF hulphonden inzamelen. We denken dat dit onder andere komt door de aangepaste regels voor statiegeldflessen en dat bij veel verpakkingen de plastic doppen nu vast zitten aan de verpakking. Daarbij is er momenteel geen duidelijk inleverpunt in de buurt van Buitenzorg. Daarom hebben we besloten te stoppen het verzamelen van plastic doppen.

Aanpassingen in de Scoutshop

Het ScoutShop team had de wens om meer producten zichtbaar te maken in onze winkel.

Daarom zijn we wat aan het schuiven geweest, hebben een mooie nieuwe kast neergezet en een stoere rail boven de (opgeruimde) balie geplaatst.

Het is nog niet af, en we werken gestaag verder, maar het wordt al wat!

Met dank aan Aad en onze eigen klussers!

Drukte op Buitenzorg: “ontspanningsdag” in aantocht 

Nu iedereen bijkomt van de opening , kijken wij al weer vooruit.
Achter de schermen wordt er hard gewerkt aan een “ontspanningsdag” voor alle buitenzorgers.
Deze gaat plaats vinden op 8 maart a.s. en je wilt hem niet missen.
Deze dag worden alle vrijwilligers verwent met aandacht en gezellig momenten. Hoe de dag er uit gaat zien, houden we nog een klein beetje geheim.
Maar we onthullen al wel wat tijden.
Vanaf 11.30 uur wordt je verwacht en voor lunch en ook voor de avondmaaltijd wordt gezorgd.
Na de avondmaaltijd gaan we nog lekker even door met de al bekende iScout.
Helaas voor ons als deelnemers is dit de allerlaatste editie. Dus heb jij je al jaren voorgenomen, volgend jaar ga ik meedoen, dan is dit je allerlaatste kans.
En na deze gezellige dag kan je ook nog blijven slapen of je gaat weer met nieuwe energie naar huis.
Om een beetje inzicht te krijgen wie er komen vragen we je deze link in

https://forms.gle/tJa3TTfwwUwirP6w7
Tot snel,
Stafdag en iscout organisatie

Datum Activiteit Voor wie
8 februari Opening Nieuwe Blauwevogelhuis Allen
1 maart Inleveren copy nieuwsbrief Inleveren bij Richard Klop
8 maart Stafdag en IScout Iedereen
1 april Inleveren copy nieuwsbrief Inleveren bij Richard Klop
1 mei Inleveren copy nieuwsbrief Inleveren bij Richard Klop
1 juni Inleveren copy nieuwsbrief Inleveren bij Richard Klop
7 juni t/m 9 juni LSW  
28 juni BZ verjaardag Allen
1 juli Inleveren copy nieuwsbrief Inleveren bij Richard Klop
5 juli t/m 31 augustus Zomervakantie (Zuid/ Noord/Midden)  

Nieuwsbrief januari 2025

Details
Gepubliceerd: 08 januari 2025
Laatst bijgewerkt: 08 januari 2025

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Op de nieuwjaarsborrel hebben we uitgebreid teruggeblikt naar 2024, 75 jaar Buitenzorg, de wisseling van de wacht als beheerders en bijna teveel om op te noemen. Wat is er een hoop gebeurd het afgelopen jaar. Via deze weg willen wij jullie nogmaals hartelijk danken voor de 'zachte landing' en 'het warme bad' waarin wij terecht gekomen zijn! Komend jaar staat er weer erg veel te gebeuren en hopen we weer op al jullie inzet! Op naar een heel mooi 2025!

Met vriendelijke scoutinggroet,

Elko en Marieke

Verder in deze nieuwsbrief:

  • De eindsprint
  • Een blijvende herinnering
  • iScout 2025 

  • Opening nieuwbouw 8 februari 2025

  • Tussenstand crowdfunding

  • Extra klusdagen

  • Agenda
  • Archief nieuwsbrieven

De eindsprint

Nog een maand en dan openen we het nieuwe groepsgebouw op ons mooie Scoutcentrum Buitenzorg. Zoals jullie mogelijk al hebben gezien, het gebouw vordert snel. En de mensen die ik over het nieuwe gebouw spreek zijn nu al positief en enthousiast over het nieuwe gebouw. “wat een ruimte”, “geweldig die ruime huiskamers”, “mooi gelukt, binnen en buiten samenbrengen” en “gaaf, die grote ramen”, zomaar wat uitspraken die ik ook afgelopen zaterdag weer hoorde bij de nieuwjaarsbijeenkomst op Buitenzorg.

Komende weken gaat nog veel gebeuren. De slaapkamers krijgen de tussenmuur, waardoor het 6 persoonsslaapkamers worden in plaats van 12 persoons met 2 deuren. De bedden worden geplaatst, net als gordijnen, kapstokken, bedlampjes en matrassen. Daarna mooie deuren ervoor, die maken de slaapkamers af.

De komende weken wordt elke ruimte gereed gemaakt. Er worden 2 keukens geplaatst, de douches en toiletten worden afgerond en in de huiskamers worden de houtkachels geplaatst. Ook de verlichting wordt overal aangebracht.

Behalve de zichtbare zaken, gebeurt er heel veel dat later niet meer direct zichtbaar is. De technische ruimte wordt verder afgerond, er wordt een nieuwe rioolput en -pomp geplaatst, gas- en elektriciteitsleidingen en natuurlijk de WiFi.

Verder komen de spullen voor de inrichting binnen: stoelen, tafels, matrassen, hoog- laag-bedden, kapstokken, lampen en meer. Aan alles merk je dat we in de laatste fase van de bouw beland zijn.

Ook de buitenboel wordt nog aangepakt. Het terrein wordt geëgaliseerd en aan beide kanten van het gebouw wordt een plein gelegd en een rolstoelvriendelijke toegang gecreëerd. Verder komen er aan elke kant buitenkranen, picknick tafels en een vlaggenmast. Op één van de buitenhoeken van het gebouw kun je al zien hoe mooi de buitenkant van het gebouw er straks uit komt te zien, geweldig.

Het is jullie vast al opgevallen dat maar weinig een beroep wordt gedaan op jullie als vrijwilligers. Dat klopt. Als bouwteam leveren we het gebouw zo compleet mogelijk op. Betekent dit dat er helemaal niets door jullie gedaan hoeft te worden? Nou bij de inrichting hebben we wel wat hulp nodig. Matrassen op de bedden, de kapstokken ophangen, tafels in elkaar zetten en in de huiskamers plaatsen, stoelen in de huiskamers plaatsen, de keukens inrichten met serviesgoed, keukengerei, etc.

Binnenkort gaan we deze zaken plannen en gaan we vragen wie beschikbaar is om te komen helpen. Dit zal met name in de laatste weken van januari zijn en de eerste week van februari. Doordeweeks en in de weekenden.

Een blijvende herinnering...

In januari 2023  hebben we helaas  veel te vroeg afscheid moeten nemen van Casper van Efferen. Samen met Carolien was hij een actief lid op Buitenzorg. Als lid van het beheerteam was hij tot op het laatst betrokken bij SCENES en o.a. het project Meer Vrijwilligers in Korte Tijd. Casper was een ‘mensenmens’, een gangmaker, maar bovenal was hij vaak samen met Carolien in de keuken te vinden om tijdens de vele stafweekende lekkere hapjes en maaltijden klaar te maken.  De keuken van het Blauwe Vogelhuis was ook de plek waar Carolien en Casper de liefde voor koken en voor elkaar hebben gevonden.  Hoe mooi is het om dan om iets terug te kunnen geven aan Buitenzorg als blijvende herinnering aan Casper?   

Toen Carolien hoorde dat er geen budget was voor de aanschaf van stoomovens hoefde ze niet lang na te denken. Dankzij een gulle donatie uit de erfenis van Casper zijn onze nieuwe keukens weer helemaal compleet.  Wij zijn er ontzettend blij mee en hopen dat ook de volgende generatie kookstaf hier een nieuwe liefde zal vinden.

iScout 2025                                                                                         

8 maart a.s. is het weer zover tijd voor de stafdag en in de avond iScout. Een aantal van jullie doen ieder jaar mee en weten dus precies wat het inhoud.

Voor wie het spel nog nooit heeft gespeeld, is het dit jaar de laatste kans om mee te doen omdat het spel dit jaar voor het laatst wordt gespeeld, daarna gaat de landelijke organisatie iets anders doen.

Uiteraard zou het heel leuk zijn om dit jaar met een flinke ploeg te kunnen deelnemen aan deze laatste editie en zo elkaar en onze beheerders op een hele informele manier beter te leren kennen. Wij zijn in ieder geval druk bezig met de voorbereidingen. Binnenkort ontvangen jullie weer een poll via whatsapp. Uiteraard kunnen jullie al wel via de e-mail doorgeven dat jullie mee willen doen: ingeborg.klop@buitenzorgbaarn.nl

Bijzonder aan deze editie is ook dat de organisatie van het spel dit jaar bij ons in het Blauwe Vogel Huis te gast zijn, de jury is dus erg dichtbij…. De laatste kans om mee te doen en een mooie badge/ naambandje te scoren.

Meer informatie over het spel kunnen jullie vinden op: https://iscoutgame.com/nl/home, hier vind je bij de vorige edities foto’s, filmpjes etc. Zo krijg je alvast een idee wat we zo al doen voor punten.

Wij kijken er in ieder geval al naar uit en hopen zo veel mogelijk aanmeldingen te zien binnenkomen om er met elkaar een gezellige en vooral ook lachwekkende avond van te maken.

Sophie, Adrie, Richard en Ingeborg Klop

Opening nieuwbouw 8 februari 2025

Op 8 februari vindt de officiële opening van ons nieuw logeergebouw plaats. Hou die dag dus vrij in je agenda. Overdag organiseren we een spel/bijeenkomst voor welpengroepen uit de regio waarna het gebouw in de middag wordt geopend.

De burgemeester van Baarn zal de openingshandeling verrichten samen met de onze onlangs nieuwgekozen voorzitter van Scouting Nederland. Bij de opening zal ook de nieuwe naam, of beter gezegd twee nieuwe namen, van de nieuwbouw bekend worden gemaakt. De twee nieuwe namen zijn door het beheerteam gekozen uit een geanonimiseerde lijst van de 88 inzendingen (met bijna allemaal twee namen per inzending) die we tot en met 31 december hebben ontvangen. Een goede respons dus op de prijsvraag met overigens maar 4 inzendingen vanuit onze eigen Buitenzorg vrijwilligers. De twee winnaars van de prijsvraag zijn met hun scoutingonderdeel uitgenodigd voor de opening en zij mogen als eerste in ons nieuwe gebouw overnachten. Vanaf de week na de opening is onze nieuwbouw voor tenminste één helft al tot aan de zomer verhuurd, dus “It giet oan” en we zijn blij dat groepen ons alweer zo goed weten te vinden.

Overigens moet er tot aan 8 februari moet er nog wel het nodige in de nieuwbouw gebeuren. Door wat vertragingen in de afgelopen weken is alle rek in de planning inmiddels wel opgesoupeerd. Het bouwteam en inrichtingenteam doen er alles aan om het gebouw op tijd gebruiksklaar te krijgen. Mogelijk dat er na de opening nog wat restwerkzaamheden zijn in bijvoorbeeld één van de twee keukens en waarschijnlijk wordt de tussenwand die het gebouw deelbaar maakt ook pas na de opening geplaatst. In de komende weken zal er nog een beroep jullie worden gedaan om in de laatste week van januari en de eerste week van februari een handje te komen helpen bij de inrichting en het schoonmaken van de nieuwbouw.

Tussenstand crowdfunding

De crowdfunding actie kwam afgelopen jaar langzaam op gang, maar mede dankzij een grote donatie zijn we al dichtbij het einddoel. Bij het huidige bedrag kunnen we nog een subsidie van €5000,- van een Baarnse stichting optellen, evenals de opbrengsten uit de verkoop van de jubileumbadge (>€1000,-) en Sponsorkliks (€193,11). Binnenkort hopen we de actie te kunnen afsluiten.

Mocht je nog een donatie willen doen of mensen kennen die zouden willen doneren? Wacht dan niet te lang. Doneren kan nog even op onze actiepagina Nieuwe Blauwe Vogelhuis

Extra klusdagen

De komende weken zijn er een aantal klussen die we als staf zelf kunnen doen in en rond het nieuwe gebouw (zie ook het andere artikel). We hebben daar onderstaande planning voor gemaakt

 

Planning:

  • 18/19 januari klusweekend1 - 
  • 25/26 januari klusweekend2 - 
  • 1/2 februari klussen afronden en schoonmaken - 
  • 3-7februari mensen stand-by voor noodzakelijke (last minute) acties - 
Datum Activiteit Voor wie
1 februari Start verhuur van het gebouw  
11 januari Extra klusdag. Elektra kast en gas kast ophangen. Kloven. Allen. Opgeven via pol in de staf app
18 januari Extra klusdag. Ophangen gordijnen nieuwe BVH etc. Allen. Opgeven via pol in de staf app
19 januari Extra klusdag. Ophangen gordijnen nieuwe BVH etc. Allen. Opgeven via pol in de staf app
25 januari Extra klusdag. Diverse klussen Allen. Opgeven via pol in de staf app
26 januari Extra klusdag. Diverse klussen Allen. Opgeven via pol in de staf app
1 fabruari Extra klusdag. Gebouw schoonmaken Allen. Opgeven via pol in de staf app
2 februari Extra klusdag. Gebouw schoonmaken Allen. Opgeven via pol in de staf app
3 februari Extra klusdag. Wat er nog gedaan moet worden Allen. Opgeven via pol in de staf app
4 februari Extra klusdag. Wat er nog gedaan moet worden Allen. Opgeven via pol in de staf app
5 februari Extra klusdag. Wat er nog gedaan moet worden Allen. Opgeven via pol in de staf app
6 februari Extra klusdag. Wat er nog gedaan moet worden Allen. Opgeven via pol in de staf app
7 februari Extra klusdag. Wat er nog gedaan moet worden Allen. Opgeven via pol in de staf app
8 februari Opening Nieuwe Blauwevogelhuis Allen
1 maart Inleveren copy nieuwsbrief Inleveren bij Richard Klop
8 maart Stafdag en IScout Iedereen
1 april Inleveren copy nieuwsbrief Inleveren bij Richard Klop
1 mei Inleveren copy nieuwsbrief Inleveren bij Richard Klop
1 juni Inleveren copy nieuwsbrief Inleveren bij Richard Klop
7 juni t/m 9 juni LSW  
28 juni BZ verjaardag Allen
1 juli Inleveren copy nieuwsbrief Inleveren bij Richard Klop
5 juli t/m 31 augustus Zomervakantie (Zuid/ Noord/Midden)  

Archief nieuwsbrieven

Klik op de button hier naast om naar de nieuwsbrief van jou keuze te gaan.

juli 2024
augustus 2024
september 2024
oktober 2024
november 2024
december 2024

Nieuwsbrief december 2024

Details
Gepubliceerd: 08 december 2024
Laatst bijgewerkt: 08 december 2024

Op naar de volgende 5 jaar SCENES!

Op zondag 1 december vond de audit voor de heraccreditatie van SCENES plaats. Na vijf jaar het keurmerk te hebben gedragen, was het tijd om deze te verlengen. Vanuit St. Walrick waren twee auditeurs aanwezig om samen met het SCENES-team te kijken hoe het er op Buitenzorg aan toe gaat.

De hele dag stond in het teken van hoe duurzaam wij op Buitenzorg werken en hoe iedere vrijwilliger bijdraagt aan de duurzaamheid en het behoud van Buitenzorg. Naast een bezoek aan de nieuwe groepsaccomodatie (waarvan de auditeurs erg onder de indruk waren) en de verhalen over de duurzame keuzes die zijn gemaakt bij de bouw, kregen de auditeurs ook een rondleiding over het terrein van Arnoud. Arnoud vertelde over het bosbeheerplan en de plannen om het bos gezond te houden, maar ook kampeerbaar voor onze gasten.

De auditeurs waren onder de indruk van hoe goed duurzaamheid door onze vrijwilligers wordt gedragen. Het werd opnieuw bevestigd: duurzaamheid (SCENES) zit in het bloed van onze vrijwilligers. Soms ben je je er niet van bewust, maar je handelt wel volgens de standaard van SCENES.

Aan het einde van de dag gaven de auditeurs een positief bericht af over de heraccreditatie. Na de positieve afronding van de audit met het SCENES NL-team, is het nu hopelijk een kwestie van het afronden van de papierwinkel, zodat het mooie groene bordje nog minstens vijf jaar op het koetshuis kan blijven hangen en wij samen kunnen blijven werken aan een duurzaam en plezierig scoutingterrein!

In deze nieuwsbrief:

  • Op naar de volgende 5 jaar SCENES!

  • Prijsvraag voor de nieuwe naam

  • Klussen tussen kerst en oud en nieuw

  • Klussen in het nieuwe gebouw

  • Heb jij hem al gespot in de digitale nieuwsbrief van Scouting?

  • Hard gewerkt

  • Nieuwe gezichten

  • Nieuwjaarsreceptie

Prijsvraag voor de nieuwe naam

Heb jij je naam al ingeleverd voor de nieuwe logeerverblijven op Buitenzorg? Je hebt nog de mogelijkheid tot en met 31 december 2024 via deze link jouw suggestie in te dienen en een bever-, welpen of scoutsgroep blij te maken met de eerste (gratis) overnachting in onze nieuwbouw.

Houdt in ieder geval alvast 8 februari 2025 vrij voor de opening!!!

Klussen tussen kerst en oud en nieuw

We weten nog niet zeker wat we kunnen klussen in het nieuwe gebouw, maar wees gerust er zijn klussen genoeg om aan te pakken. We willen onder andere aan de slag in het kabouterhuis en het koetshuis. We hopen vele van jullie te zien. Natuurlijk zorgen we weer voor een lekkere avondmaaltijd zodat je moe maar met een buikje vol naar huis kan gaan. Blijven slapen kan natuurlijk ook. We zullen in de app net voor kerstdagen een peiling maken wie er wanneer wil komen. Wil jij niet klussen maar voor de maaltijden verzorgen? Laat het dan even weten via de mail buitenzorg@buitenzorgbaarn.nl

Klussen in het nieuwe gebouw

In januari zijn er zeker vele handjes nodig om de laatste klussen te doen in de nieuwbouw. Dus hou de app in de gaten en natuurlijk ben je ook welkom op doordeweekse dagen. Dit gaan we allemaal nog afstemmen via de app/nieuwsbrief. Maar je mag natuurlijk nu ook al doorgeven als we je voor klussen mogen benaderen

Heb jij hem al gespot in de digitale nieuwsbrief van Scouting?

Door persoonlijke omstandigheden heeft Anne (v) aangegeven haar functie als penningsmeester (en beheerteamlid) niet terug op te pakken. Geert heeft deze rol afgelopen jaar waargenomen (naast al zijn beslommeringen met de nieuwbouw). Begin november hebben we de vacature opnieuw opgesteld (zie onze eigen website en @-scout). Weet jij (of ben jij) iemand dit deze functie wil vervullen? Wijs hem/haar dan op onze vacature of solliciteer.

Hard gewerkt

Achter de schermen is Patricia al enige maanden hard bezig met het vernieuwen van het zoekboek. Deze wordt weer operationeel gemaakt in een MS-teams omgeving en zal over enige tijd voor alle stafleden online toegankelijk worden gemaakt. Op dit moment proberen we met een kleine groep de eerste verbeteringen en updates in de informatie aan te brengen.

Nieuwe gezichten

Heb jij ze al ontmoet? De laatste maanden zijn er een heel aantal nieuwe vrijwilligers gestart op Buitenzorg. We gaan ze niet via deze weg aan je voorstellen, maar dagen je uit om ze op Buitenzorg te ontmoeten en mee te nemen op ons pad.

Welkom!

Nieuwjaarsreceptie

Op zaterdag 4 januari in de middag houden we weer ons traditionele nieuwjaarsreceptie. Hoe wat en waar? Daarover ontvangen jullie nog een uitnodiging voor via de mail.

Datum Activiteit Voor wie
2025
1 januari Inleveren copy nieuwsbrief Inleveren bij Richard Klop
4 januari Nieuwjaarsreceptie Iedereen
1 februari Start verhuur van het gebouw  
8 februari Opening Nieuwe Blauwevogelhuis Allen
1 maart Inleveren copy nieuwsbrief Inleveren bij Richard Klop
8 maart Stafdag en IScout Iedereen
1 april Inleveren copy nieuwsbrief Inleveren bij Richard Klop
1 mei Inleveren copy nieuwsbrief Inleveren bij Richard Klop
1 juni Inleveren copy nieuwsbrief Inleveren bij Richard Klop
7 juni t/m 9 juni LSW  
28 juni BZ verjaardag Allen
1 juli Inleveren copy nieuwsbrief Inleveren bij Richard Klop
5 juli t/m 31 augustus Zomervakantie (Zuid/ Noord/Midden)  

Archief nieuwsbrieven

Klik op de button hier onder om naar de nieuwsbrief van jou keuze te gaan.

juli 2024
augustus 2024
september 2024
oktober 2024
november 2024
  1. Nieuwsbrief november 2024
  2. Nieuwsbrief oktober 2024
  3. Nieuwsbrief oktober 2024
  4. Uitnodiging Reünie Buitenzorg 75 jaar

Pagina 1 van 4

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Vind ons op:

Copyright © 2025 Scoutcentrum Buitenzorg
-

Scoutcentrum Buitenzorg
Amsterdamsestraatweg 51
3744 MA Baarn