- Details
De stand van zaken van de crowdfunding op 31-7
In de maand juli is er met 21 donaties 1170 euro opgehaald.
Gelukkig zijn er steeds meer acties gestart, waaronder Dimitry en Ingeborg die met het lopen van de Nijmeegse Vierdaagse een flink bedrag hebben opgehaald.
Patricia en Martijn hebben in hun zomerweek stroopwafels verkocht voor de nieuwbouw. Een origineel en smakelijk idee. Hulde voor deze actievoerders!
Ook de 'Ik Fiets App' actie bleek een succes, Deze heeft maar liefst 250 euro opgeleverd. Met de SponsorKliks is al 149,79 euro opgehaald
De crowdfunding komt langzaam op stoom, meer mensen hebben een actie gestart. Een goed voorbeeld, doet volgen!
Nieuwsgierig geworden? Kijk dan op Nieuwe Blauwe Vogelhuis (steunscouting.nl)
De teller staat op 6.952 euro. Een mooi bedrag, maar nog niet genoeg om straks het gebouw te kunnen inrichten.
Hopelijk kunnen we op je rekenen!"
In deze nieuwsbrief:
-
Verdrietig nieuws van Labelterrein Naaldenveld
-
Meekijken op afstand
-
Wie denkt mee?
-
Rookvrij/peukvrij
-
Hou hem vrij:
-
Zomerweken
-
Zwaai een met je handje
-
Reünie 12 oktober
-
Jaarplanning (inclusief klusdagen)
Verdrietig nieuws van Labelterrein Naaldenveld
Onze vrijwilligster Petra Zuurendonk , al 50 jaar op Naaldenveld betrokken, is helaas na een ziekbed op 1 augustus jl. op Scout Scarf Day overleden.
Petra, een scout in “hart en nieren” was zeer actief betrokken bij o.a. het Naaldenveld. Bij haar was haar glas altijd half vol.
Vrijdag 9 augustus gaan we met het team bij de uitvaart afscheid van haar nemen.
Op de foto onze Petra bij Stafhuis kortgeleden genomen nog lekker van de zon aan het genieten. Petra is al jaren op elke Verenigingsterreinendag aanwezig geweest.
Wij gaan haar missen.
Meekijken op afstand
Wat is het superleuk om de sloop van het Blauwe Vogelhuis en nu de bouw van het nieuwe gebouw te kunnen volgen via de staf app en de socials. Dus dank namens alle stafleden die vanuit de luie stoel/tentje/buitenland dit kunnen volgen bedankt: kampstaf en Peter, zij zorgen voor regelmatige updates. Ga zo door!!
Wie denkt mee?
Het nieuwe gebouw krijgt nu echt zijn vorm, dus wordt het tijd om te gaan denken aan een nieuwe naam. Weet jij er één, hou hem nog even voor jezelf want er komt een leuke prijsvraag aan. Waar het vooral gaat om de eer.
Rookvrij/peukvrij
Scoutcentrum Buitenzorg is een rookvrij terrein zoals jullie allemaal weten! Om de rokers tegemoet te komen is er destijds een rookplek op het parkeerterrein gecreëerd, waar goed gebruik van gemaakt wordt.
Helaas laten de gebruikers deze plek niet netjes achter. Iedere gast ziet dit als ze op het parkeerterrein lopen. Laten we er samen voor zorgen dat de rokers hun plekje netjes houden. Spreek de rokers aan of als je er rookt en het is vuil, maak het dan even schoon.
Hou hem vrij:
Het afscheidsfeestje van Ron en Mirjan.
Zomerweken
Als je deze nieuwsbrief leest zijn we over de helft van alle zomerweken.
Weken waarin vele groepen ons terrein hebben bezocht en waar vele kilometers gelopen zijn door alle staf op het terrein. Gelukkig ervaren de groepen niet te veel overlast van de bouwactiviteiten en vinden ze het unieke naambandje erg leuk: I survived building @ Buitenzorg.
Heb je nog tips en tricks voor Marieke en Elko of stafleden voor volgend jaar, laat het hun weten. Natuurlijk informeer je Patricia en Pepijn hier ook over.
Zwaai een met je handje
Even een update over onze pechvogel (Adri), die in zijn stafweek gevallen is en zijn pols op een lelijke manier gebroken heeft, zodat hij helaas geopereerd moest worden. Hij is geopereerd en hoopt binnenkort uit het gips te mogen waarna nog weken van therapie gaan volgen. Adri houdt moed maar vindt stilzitten maar niets.
Reünie 12 oktober
Ben jij er bij? Meld je dan aan via onderstaande link.
Wij zijn nog steeds op zoek naar (email)adressen van oud Bz-ers! Heb je ze stuur ze dan per mail naar: 75@buitenzorgbaarn.nl
Het programma:
Zaterdagochtend, we starten met een gezamenlijk ontbijt en dan volgt er een leuke ontspannende activiteit voor de huidige BZ vrijwilligers.
Dan even handjes uit de mouwen om de reünie op te bouwen . Vanaf 12.30 uur is de inloop voor oud-stafleden en gasten.
Jaarplanning
Volg onderstaande link om de jaarplanning te openen.
- Details
Het is tijd voor een feestje op ons mooie Buitenzorg!
We bestaan dit jaar 75 jaar, maar blijven bouwen aan een mooie toekomst. Deze zomer bouwen wij een eigentijdse nieuwe accommodatie waar twee groepen scouts in kunnen verblijven. Een gebouw met een moderne uitstraling, dat is aangepast aan de eisen van deze tijd, maar ook een gebouw dat past in het bos waar het staat.
Nieuwsgierig geworden naar ons terrein en nieuwe gebouw?
Vier dan het bereiken van het hoogste punt met ons mee. Je bent van harte uitgenodigd op vrijdag 30 augustus van 16.00-21.00 uur voor een klein hapje, drankje en rondleiding op het terrein en de bouwplaats.
We stellen het op prijs als je laat weten als je van plan bent te komen.
- Details
Datum | Activiteit | Voor wie |
---|---|---|
1 juli t/m 31 augustus | Hoogseizoen | Kampstaf |
1 september | Overdracht Beheerders | Beheerteam |
1 september | Inleveren copy nieuwsbrief | Inleveren bij Richard Klop |
7 september | Kloven, Uitkleden kleine kampvuurkuil. | Klusteam, iedereen die wil helpen. |
14 september | Labeluitje (bij st. Walrick) | Iedereen die wil |
28 september | Kloven | Klusteam, iedereen die wil helpen. |
1 oktober | Inleveren copy nieuwsbrief | Inleveren bij Richard Klop |
11 oktober | Afscheid Ron & Mirjan | iedereen |
12 oktober | Reünie | iedereen |
13 oktober | Opruimen feestweekend | Zoveel mogelijk |
19 oktober | Eikenhakhout velwerk als voorbereiding NL doet. | Klusteam, iedereen die wil helpen. |
31 oktober – 3 november | Goose conferentie (Zwitserland) | Elko, Marieke, Waldo |
1 november | Inleveren copy nieuwsbrief | Inleveren bij Richard Klop |
2 november | Natuurwerkdag – Eikenhakhout, water afsluiten en hulst verplanten | Klusteam, iedereen die wil helpen. |
23 november | Verschillende klussen van de kluslijst | Klusteam, iedereen die wil helpen. |
Oplevering gebouw | ||
1 december | Inleveren copy nieuwsbrief | Inleveren bij Richard Klop |
7 december | Waarschijnlijk opening nieuwe Blauwe Vogel Huis. | |
14 december | Voorbereiden klusweek. | Klusteam, iedereen die wil helpen. |
27 - 30 december | Klusweek | Klusteam, iedereen die wil helpen. |
2025 | ||
1 januari | Inleveren copy nieuwsbrief | Inleveren bij Richard Klop |
4 januari | Nieuwjaarsreceptie | |
18 januari | Afmaken klussen uit de klusweek | Klusteam, iedereen die wil helpen. |
1 februari | Start verhuur van het gebouw | |
8 februari | Kloven | Klusteam, iedereen die wil helpen. |
1 maart | Inleveren copy nieuwsbrief | Inleveren bij Richard Klop |
1 maart | NL-doet voorbereiden. | Klusteam, iedereen die wil helpen. |
8 maart | Stafdag en IScout | Iedereen |
15 maart | NL-doet | Klusteam, iedereen die wil helpen. |
1 april | Inleveren copy nieuwsbrief | Inleveren bij Richard Klop |
5 april | Water aansluiten en aanpassen hydrofoor aansluiting. | Klusteam, iedereen die wil helpen. |
1 mei | Inleveren copy nieuwsbrief | Inleveren bij Richard Klop |
10 - 20 mei | RSW | |
31 mei | Voorbereiden LSW | Klusteam, iedereen die wil helpen. |
1 juni | Inleveren copy nieuwsbrief | Inleveren bij Richard Klop |
7 juni t/m 9 juni | LSW | |
21 juni | BZ verjaardag | |
28 juni | Voorbereiden zomer weken, Kloven. | Klusteam, iedereen die wil helpen. |
1 juli | Inleveren copy nieuwsbrief | Inleveren bij Richard Klop |
5 juli t/m 31 augustus | Zomervakantie (Zuid/ Noord/Midden) | |
Link naar de Bos en bouw Google agenda: https://calendar.google.com/calendar?cid=MDdwZn- VidmtqdWRudWE5ZzU2NXBoZTIxMDBA Z3JvdXAuY2FsZW5kYXIuZ29vZ2xlLmNvbQ
Link naar de Kampeerstaf agenda: https://calendar.google.com/calendar?cid=NXA3MzhjZDNhYmd0c2hvZ3FjZmw2c2FjcGdAZ3J vdXAuY2FsZW5kYXIuZ29vZ2xlLmNvbQ
- Details
De nieuwe nieuwsbrief van BZ
Een nieuw jasje, welke nog verder ontwikkeld gaat worden
Een nieuwe frequentie, we streven naar één keer maand
Een nieuwe insteek, meer informatieoverdracht tussen de bz-ers
Om dat waar te maken hebben we iedereen nodig: heb jij iets te delen, stuur dat voor de eerste van elke maand aan Richard Klop.
Wil jij helpen om de nieuwsbrief samen te stellen, laat het dan weten aan Richard Klop.
Veel leesplezier,
De redactie
In deze nieuwsbrief:
- Borst vooruit
- Sleutel overdracht
- Mok & co
- Prijsvraag
- De zomer staat voor de deur
- Afscheid Ron & Mirjan
- PR-activiteiten
- Reunie 12 oktober
- SCENES
- Prijsvraag
- Jaarplanning
- Het dak gaat er af
- Crowdfunding
Borst vooruit
Gefeliciteerd BZ-ers!!!
Afgelopen stafdag zijn vele lustrumtekens uitgereikt aan Buitenzorgers. Helaas hebben we ze niet aan iedereen kunnen uitreiken omdat we niet compleet waren. Maar ben jij sinds 2019 of langer actief op BZ, dan reiken we hem graag aan je uit bij je eerstvolgende bezoek aan Buitenzorg.
Vraag er gerust naar bij de beheerders!
Sleuteloverdracht
Op zondag 1 september vindt de formele sleuteloverdracht plaats tussen Ron & Mirjan en Elko & Marieke. Als beheerteam maken we daar een leuk momentje van d.m.v. een lunch. Echter achter de schermen is de overdracht al in gang en nemen Elko en Marieke steeds meer taken op zich zodat ze op 1 september volledig ingewerkt zijn.
Mok & CO
Had jij nog geen gepersonaliseerde mok op BZ, of was hij aan vervanging toe? Dan hebben we goed nieuws, iedereen heeft weer een eigen mok! Gebruik deze lekker op BZ, zo fijn en zo SCENES…
De zomer staat voor de deur
Er is keihard gewerkt om alles klaar te krijgen voor het hoogseizoen. En ja, het is even wennen aan het nieuwe programma Labelbooking, maar dat gaat je lukken.
Wil je weten , wie wanneer staft en wie je kan benaderen voor vragen over allerlei zaken kijk in onderstaand schema
Datum | Kampstaf | Achtervang (algemeen) | Achtervang (socials) | (labelbooking/reserveringen) |
---|---|---|---|---|
6 juli t/m 13 juli | Adri & Carl | Patricia | Marjolein | Ingeborg |
13 juli t/m 20 juli | Patricia & Martijn | Patricia | Marjolein | Patricia |
20 juli t/m 27 juli | Sjoerd & Olaf | Richard | Marjolein | Patricia |
27 juli t/m 3 aug. | Ingeborg & Richard | Richard | Marjolein | Ingeborg |
3 aug. t/m 10 aug. | Thymen & Marielle | Patricia | Tiki | Ingeborg |
10 aug. t/m 17 aug. | Peter & Susan | Waldo | Tiki | Ingeborg |
17 aug. t/m 24 aug. | Marcel & Danielle | Waldo | Tiki | Ingeborg |
24 aug. t/m 31 aug. | Sjoerd & Sophie | Waldo | Tiki | Ingeborg |
Bouwzaken | Altijd Geert!!! (liefst per mail maar spoed 06) | |||
Calamiteiten | Achtervang (algemeen) en Ron |
Afscheid Ron & Mirjan
Het aftellen van de dagen is nu echt begonnen……
Vanaf 1 juli gaan Ron en Mirjan hard aan de slag om van hun ‘oude’ huis in de Bilt opnieuw weer hun thuis te maken. Hierdoor zijn ze minder inzetbaar voor Buitenzorg.
Ron is altijd bereikbaar voor calamiteiten op het terrein. Mirjan is niet meer bereikbaar, zij heeft rust nodig om de verhuis en overdracht aan te kunnen. Dit graag respecteren.
Echter we laten ze niet vertrekken met de stille trom. We gaan ze uitgebreid bedanken voor hun inzet voor de afgelopen 9 jaar op vrijdagavond 11 oktober. Het programma wordt ingevuld naar wens van Ron en Mirjan, gezellig met zijn alle eten en kijken naar een indrukwekkende SCENES film. We rekenen op je komst en natuurlijk mag je blijven slapen.
Pr-activiteiten
We willen Buitenzorg meer op de kaart gaan zetten, maar dat kost tijd en energie. We hebben besloten dit jaar een aantal zaken op te pakken:
- Bijdragen leveren aan de maandelijkse nieuwsbrief
- Actiever zijn op socialMedia
- Het maken van een jubileum kampkrant (zie bijlage)
- Nieuwbouw ( vraagt veel acties)
- Fondsenwerving (wanneer start jij?)
- Het zoeken van versterking van ons team en een nieuwe coördinator (iets voor jou?)
- Het actualiseren van de website
Wil je meer weten wat we doen of ons tippen, neem dan contact op met Jasper.
Reünie 12 oktober
De datum is bekend en we zijn hard bezig met het samenstellen van het programma.
Kom jij ook? Schrijf je dan in via onderstaande button.
Voor de huidige BZ-ers brengen we geen kosten in rekening.
Hulp Wanted: wij zijn op zoek naar oud bz-ers. Dus heb jij in je vrienden en kennissenkring nog oud bz-ers informeer ze over de reünie, deel het op je socials
Wij willen zoveel mogelijk mensen persoonlijk uitnodigen via de mail dus stuur gegevens z.s.m. op van oud BZ-ers op naar 75@buitenzorgbaarn.nl We gaan in de zomer de mail versturen. Heb je geen mailadres van ze maar wel een 06 nummer of woonadres deel deze dan met ons.
Vragen?
Je kan ze altijd stellen aan Marieke, Waldo of Sophie
SCENES
Wist jij dat we dit jaar al weer 5 jaar dit certificaat bezitten!!
De werkgroep is hard bezig met de her certificering en ze hebben goede hoop dat dat gaat lukken.
Heb jij nog leuke ideeën of wil je deelnemen aan deze werkgroep, neem contact op met Marjolein of Stephanie.
Ook hebben we een eigen Scenes nieuwsbrief gemaakt. Lees hem via de link hieronder.
Prijsvraag
In de kampkrant worden alle kampeerders op de hoogte gebracht van de prijsvraag voor de naam van het nieuwe gebouw. Maar ook jullie mogen natuurlijk mee doen We gaan hem zelfs delen op de socials)
Stuur jouw voorstel (liefst met toelichting ) voor de nieuwe naam naar 75@buitenzorgbaarn.nl en wie weet krijg jij de GROTE EER, als bedenker van de nieuwe naam. Natuurlijk mag je bij de onthulling zijn.
Jaarplanning (seizoenplanning 2024/2025)
Deze is in ontwikkeling en nog niet helemaal klaar. Hij wordt komende nieuwsbrieven steeds geupdated.
Datum | Activiteit | Voor wie |
---|---|---|
1 juli t/m 31 augustus | Hoogseizoen | Kampstaf |
8 juli | Sloop Blauwe Vogel | Bouwer |
22 juli ??? | Start nieuwbouw | Bouwer |
1 september | Overdracht Beheerders | Beheerteam |
1 september | Inleveren copy nieuwsbrief | Inleveren bij Richard Klop |
14 september | Labeluitje | Iedereen die wilt |
1 oktober | Inleveren copy nieuwsbrief | Inleveren bij Richard Klop |
11 oktober | Afscheid Ron & Mirjan | iedereen |
12 oktober | Reünie | iedereen |
13 oktober | Opruimen feestweekend | Zoveel mogelijk |
31 oktober – 3 november | Goose conferentie (Zwitserland) | Elko, Marieke, Waldo |
1 november | Inleveren copy nieuwsbrief | Inleveren bij Richard Klop |
Oplevering gebouw | ||
1 december | Inleveren copy nieuwsbrief | Inleveren bij Richard Klop |
2025 | ||
1 januari | Inleveren copy nieuwsbrief | Inleveren bij Richard Klop |
1 februari | Start verhuur van het gebouw | |
1 maart | Inleveren copy nieuwsbrief | Inleveren bij Richard Klop |
8 maart | Stafdag en IScout | Iedereen |
1 april | Inleveren copy nieuwsbrief | Inleveren bij Richard Klop |
1 mei | Inleveren copy nieuwsbrief | Inleveren bij Richard Klop |
1 juni | Inleveren copy nieuwsbrief | Inleveren bij Richard Klop |
7 juni t/m 9 juni | LSW | |
1 juli | Inleveren copy nieuwsbrief | Inleveren bij Richard Klop |
5 juli t/m 31 augustus | Zomervakantie (Zuid/ Noord/Midden) |
Het dak gaat eraf!!
Eindelijk gaat het dak van het Blauwe Vogelhuis eraf!
En omdat te vieren pakken we het gebouw in op 1 juli, zodat de vleermuizen er nog wel uit kunnen maar niet meer er in.
Dan de laatste inspectie en als het weer mee zit ( de vleermuizen moeten kunnen uitvliegen) dan start de sloop op 8 juli 2024!
Helaas in het hoogseizoen, maar alle bezoekers zijn op de hoogte gesteld.
Geert is voor de gehele bouw het aanspreekpunt namens Buitenzorg. De kampstaf wordt hier bij aankomst verder over gebrieft. In het weekend zijn er in ieder geval geen activiteiten op de bouw.
Via de app en de socials gaan we jullie op de hoogte houden van de stand van zaken. Kijk hieronder voor de planning van de bouw.
Crowdfunding
Zet je eigen Netwerk in voor de nieuwbouw
Het grote aftellen is begonnen..
Over minder dan een maand zijn de eerste contouren van ons nieuwe gebouw zichtbaar.
Het moment om dit ook zichtbaar te maken in je eigen netwerk.
Start een actie om bij te dragen aan de inrichting van ons nieuwe gebouw. Jasper legt dit uit in de bijlagen.
En/of
Geef aan Piet door wie jij in je netwerk hebt zitten die mogelijk een concrete bijdrage kan doen aan de inrichting ( een goede ervaring, kennis van of misschien wel een fabrikant van tafels of iets dergelijks). (zie hiervoor ook een bijlage)
Jouw Actie in de nieuwsbrief? Stuur hem dan in voor 1 augustus en dan delen we hem onder de bz-ers.
Ps ook voor Dimitry is het aftellen begonnen, zijn actie is kilometers lopen op de Nijmeegse voor het nieuwe gebouw. Wil je hem volgen of steunen kijk op button hier onder.
Vindt je het lastig om teksten te maken voor je actie of wil je weten hoe je een actie opstart klik op onderstaande link.
Kijk hier onder naar de lijst met benodigdheden die we zelf bij elkaar moeten "funden"