• Home
  • Terrein informatie
    • Plattegrond
    • Gebouwen
      • Beverburcht
      • Kabouterhuis
      • Uilennest
      • Vleermuizengrot
    • Kampeervelden
    • Voorzieningen
    • Activiteiten
      • Op het terrein
      • In de omgeving
    • Virtueel rondkijken
  • Reserveren
    • Algemene Informatie
    • Beschikbaarheid
    • Tarieven
    • Kampreglement
    • Reserveringsvoorwaarden
    • Online reserveren
  • Contact
    • Adres
    • Routebeschrijving
    • Links
    • Vrijwilligers
    • Vacatures
    • Nieuwsbrieven

Selecteer de taal

  • Nederlands
  • English (UK)

Nieuwsbrief augustus 2024

Details
Gepubliceerd: 06 augustus 2024
Laatst bijgewerkt: 13 augustus 2024

De stand van zaken van de crowdfunding op 31-7

In de maand juli is er  met 21 donaties 1170 euro opgehaald.

Gelukkig zijn er steeds meer acties gestart, waaronder Dimitry en Ingeborg die met het lopen van de Nijmeegse Vierdaagse een flink bedrag hebben opgehaald.

Patricia en Martijn hebben in hun zomerweek stroopwafels verkocht voor de nieuwbouw. Een origineel en smakelijk idee. Hulde voor deze actievoerders!

 

Ook de 'Ik Fiets App' actie bleek een succes, Deze heeft maar liefst 250 euro opgeleverd. Met de SponsorKliks is al 149,79 euro opgehaald

De crowdfunding komt langzaam op stoom, meer mensen hebben een actie gestart. Een goed voorbeeld, doet volgen!

Nieuwsgierig geworden? Kijk dan op Nieuwe Blauwe Vogelhuis (steunscouting.nl)

 

De teller staat op 6.952 euro. Een mooi bedrag, maar nog niet genoeg om straks het gebouw te kunnen inrichten.

Hopelijk kunnen we op je rekenen!"

Nieuwe Blauwe Vogelhuis

In deze nieuwsbrief:

  • Verdrietig nieuws van Labelterrein Naaldenveld

  • Meekijken op afstand

  • Wie denkt mee?

  • Rookvrij/peukvrij

  • Hou hem vrij:

  • Zomerweken

  • Zwaai een met je handje

  • Reünie 12 oktober

  • Jaarplanning (inclusief klusdagen)

Verdrietig nieuws van Labelterrein Naaldenveld

Onze vrijwilligster Petra Zuurendonk , al 50 jaar op Naaldenveld betrokken, is helaas na een ziekbed op 1 augustus jl. op Scout Scarf Day overleden.

Petra, een scout in “hart en nieren” was zeer actief betrokken bij o.a. het Naaldenveld. Bij haar was haar glas altijd half vol.

Vrijdag 9 augustus gaan we met het team bij de uitvaart afscheid van haar nemen.

 

Op de foto onze Petra bij Stafhuis kortgeleden genomen nog lekker van de zon aan het genieten.  Petra is al jaren op elke Verenigingsterreinendag aanwezig geweest.

Wij gaan haar missen.

Meekijken op afstand

Wat is het superleuk om de sloop van het Blauwe Vogelhuis en nu de bouw van het nieuwe gebouw te kunnen volgen via de staf app en de socials.  Dus dank namens alle stafleden die vanuit de luie stoel/tentje/buitenland dit kunnen volgen bedankt:  kampstaf en Peter, zij  zorgen voor regelmatige updates. Ga zo door!!

Wie denkt mee?

Het nieuwe gebouw krijgt nu echt zijn vorm, dus wordt het tijd om te gaan denken aan een nieuwe naam. Weet jij er één, hou hem nog even voor jezelf want er komt een leuke prijsvraag aan. Waar het vooral gaat om de eer.

Rookvrij/peukvrij

Scoutcentrum Buitenzorg is een rookvrij terrein zoals jullie allemaal weten! Om de rokers tegemoet te komen is er destijds een rookplek op het parkeerterrein gecreëerd, waar goed gebruik van gemaakt wordt.

Helaas laten de gebruikers deze plek niet netjes achter. Iedere gast ziet dit als ze op het parkeerterrein lopen.  Laten we er samen voor zorgen dat de rokers hun plekje netjes houden. Spreek de rokers aan of als je er rookt en het is vuil, maak het dan even schoon.

Hou hem vrij:

Het afscheidsfeestje van Ron en Mirjan.

Zomerweken

Als je deze nieuwsbrief leest zijn we over de helft van alle zomerweken.

Weken waarin vele groepen ons terrein hebben bezocht en waar vele kilometers gelopen zijn door alle staf op het terrein. Gelukkig ervaren de groepen niet te veel overlast van de bouwactiviteiten en vinden ze het unieke naambandje erg leuk: I survived building @ Buitenzorg.

Heb je nog tips en tricks voor Marieke en Elko of stafleden voor volgend jaar, laat het hun weten. Natuurlijk informeer je Patricia en Pepijn hier ook over.

Zwaai een met je handje

Even een update over onze pechvogel (Adri), die in zijn stafweek gevallen is en zijn pols op een lelijke manier gebroken heeft, zodat hij helaas geopereerd moest worden. Hij is geopereerd en hoopt binnenkort uit het gips te mogen waarna nog weken van therapie gaan volgen. Adri houdt moed maar vindt stilzitten maar niets.

Reünie 12 oktober

Ben jij er bij? Meld je dan aan via onderstaande link.

Wij zijn nog steeds op zoek naar (email)adressen van oud Bz-ers! Heb je ze stuur ze dan per mail naar: 75@buitenzorgbaarn.nl

Het programma:

Zaterdagochtend, we starten met een gezamenlijk ontbijt en dan volgt er een leuke ontspannende activiteit voor de huidige BZ vrijwilligers.

Dan even handjes uit de mouwen om de reünie op te bouwen . Vanaf 12.30 uur is de inloop voor oud-stafleden en gasten.

Aanmelden reünie

Jaarplanning

Volg onderstaande link om de jaarplanning te openen.

Jaarplanning

OPEN HUIS OP SCOUTCENTRUM BUITENZORG – 30 augustus 2024 16.00-21.00 uur

Details
Gepubliceerd: 09 augustus 2024
Laatst bijgewerkt: 09 augustus 2024

Het is tijd voor een feestje op ons mooie Buitenzorg!

We bestaan dit jaar 75 jaar, maar blijven bouwen aan een mooie toekomst. Deze zomer bouwen wij een eigentijdse nieuwe accommodatie waar twee groepen scouts in kunnen verblijven. Een gebouw met een moderne uitstraling, dat is aangepast aan de eisen van deze tijd, maar ook een gebouw dat past in het bos waar het staat.

Nieuwsgierig geworden naar ons terrein en nieuwe gebouw?

Vier dan het bereiken van het hoogste punt met ons mee. Je bent van harte uitgenodigd op vrijdag 30 augustus van 16.00-21.00 uur voor een klein hapje, drankje en rondleiding op het terrein en de bouwplaats.

We stellen het op prijs als je laat weten als je van plan bent te komen.

Geef je op via dit formulier.

Planning

Details
Gepubliceerd: 04 augustus 2024
Laatst bijgewerkt: 04 augustus 2024
Datum Activiteit Voor wie
1 juli t/m 31 augustus Hoogseizoen Kampstaf
1 september Overdracht Beheerders Beheerteam
1 september Inleveren copy nieuwsbrief Inleveren bij Richard Klop
7 september Kloven, Uitkleden kleine kampvuurkuil. Klusteam, iedereen die wil helpen.
14 september Labeluitje (bij st. Walrick) Iedereen die wil
28 september Kloven Klusteam, iedereen die wil helpen.
1 oktober Inleveren copy nieuwsbrief Inleveren bij Richard Klop
11 oktober Afscheid Ron & Mirjan iedereen
12 oktober Reünie iedereen
13 oktober Opruimen feestweekend Zoveel mogelijk
19 oktober Eikenhakhout velwerk als voorbereiding NL doet. Klusteam, iedereen die wil helpen.
31 oktober – 3 november Goose conferentie (Zwitserland) Elko, Marieke, Waldo
1 november Inleveren copy nieuwsbrief Inleveren bij Richard Klop
2 november Natuurwerkdag – Eikenhakhout, water afsluiten en hulst verplanten Klusteam, iedereen die wil helpen.
23 november Verschillende klussen van de kluslijst Klusteam, iedereen die wil helpen.
Oplevering gebouw
1 december Inleveren copy nieuwsbrief Inleveren bij Richard Klop
7 december Waarschijnlijk opening nieuwe Blauwe Vogel Huis.
14 december Voorbereiden klusweek. Klusteam, iedereen die wil helpen.
27 - 30 december Klusweek Klusteam, iedereen die wil helpen.
2025
1 januari Inleveren copy nieuwsbrief Inleveren bij Richard Klop
4 januari Nieuwjaarsreceptie
18 januari Afmaken klussen uit de klusweek Klusteam, iedereen die wil helpen.
1 februari Start verhuur van het gebouw
8 februari Kloven Klusteam, iedereen die wil helpen.
1 maart Inleveren copy nieuwsbrief Inleveren bij Richard Klop
1 maart NL-doet voorbereiden. Klusteam, iedereen die wil helpen.
8 maart Stafdag en IScout Iedereen
15 maart NL-doet Klusteam, iedereen die wil helpen.
1 april Inleveren copy nieuwsbrief Inleveren bij Richard Klop
5 april Water aansluiten en aanpassen hydrofoor aansluiting. Klusteam, iedereen die wil helpen.
1 mei Inleveren copy nieuwsbrief Inleveren bij Richard Klop
10 - 20 mei RSW
31 mei Voorbereiden LSW Klusteam, iedereen die wil helpen.
1 juni Inleveren copy nieuwsbrief Inleveren bij Richard Klop
7 juni t/m 9 juni LSW
21 juni BZ verjaardag
28 juni Voorbereiden zomer weken, Kloven. Klusteam, iedereen die wil helpen.
1 juli Inleveren copy nieuwsbrief Inleveren bij Richard Klop
5 juli t/m 31 augustus Zomervakantie (Zuid/ Noord/Midden)

Link naar de Bos en bouw Google agenda: https://calendar.google.com/calendar?cid=MDdwZn- VidmtqdWRudWE5ZzU2NXBoZTIxMDBA Z3JvdXAuY2FsZW5kYXIuZ29vZ2xlLmNvbQ

Link naar de Kampeerstaf agenda: https://calendar.google.com/calendar?cid=NXA3MzhjZDNhYmd0c2hvZ3FjZmw2c2FjcGdAZ3J vdXAuY2FsZW5kYXIuZ29vZ2xlLmNvbQ

Nieuwsbrief juli 2024

Details
Gepubliceerd: 01 juli 2024
Laatst bijgewerkt: 06 juli 2024

De nieuwe nieuwsbrief van BZ

Een nieuw jasje, welke nog verder ontwikkeld gaat worden

Een nieuwe frequentie, we streven naar één keer maand

Een nieuwe insteek, meer informatieoverdracht tussen de bz-ers

Om dat waar te maken hebben we iedereen nodig: heb jij iets te delen, stuur dat voor de eerste van elke maand aan Richard Klop.

Wil jij helpen om de nieuwsbrief samen te stellen, laat het dan weten aan Richard Klop.

Veel leesplezier,

 

De redactie

In deze nieuwsbrief:

  • Borst vooruit
  • Sleutel overdracht
  • Mok & co
  • Prijsvraag
  • De zomer staat voor de deur
  • Afscheid Ron & Mirjan
  • PR-activiteiten
  • Reunie 12 oktober
  • SCENES
  • Prijsvraag
  • Jaarplanning
  • Het dak gaat er af
  • Crowdfunding

Borst vooruit

Gefeliciteerd BZ-ers!!!

Afgelopen stafdag zijn vele  lustrumtekens uitgereikt aan Buitenzorgers. Helaas hebben we ze niet aan iedereen kunnen uitreiken omdat we niet compleet waren. Maar ben jij sinds 2019 of langer actief op BZ, dan reiken we hem graag aan je uit bij je eerstvolgende bezoek aan Buitenzorg.

Vraag er gerust naar bij de beheerders!

Sleuteloverdracht

Op zondag 1 september vindt de formele sleuteloverdracht plaats tussen Ron & Mirjan en Elko & Marieke. Als beheerteam maken we daar een leuk momentje van d.m.v. een lunch. Echter achter de schermen is de overdracht al in gang en nemen Elko en Marieke steeds meer taken op zich zodat ze op 1 september volledig ingewerkt zijn.

Mok & CO

Had jij nog geen gepersonaliseerde mok op BZ, of was hij aan vervanging toe? Dan hebben we goed nieuws, iedereen heeft weer een eigen mok! Gebruik deze lekker op BZ, zo fijn en zo SCENES…

De zomer staat voor de deur

Er is keihard gewerkt om alles klaar te krijgen voor het hoogseizoen. En ja, het is even wennen aan het nieuwe programma Labelbooking, maar dat gaat je lukken.

Wil je weten , wie wanneer staft en  wie je kan benaderen voor vragen over allerlei zaken kijk in onderstaand schema

Datum Kampstaf Achtervang (algemeen) Achtervang (socials) (labelbooking/reserveringen)
6 juli t/m 13 juli Adri & Carl Patricia Marjolein Ingeborg
13 juli t/m 20 juli Patricia & Martijn Patricia Marjolein Patricia
20 juli t/m 27 juli Sjoerd & Olaf Richard Marjolein Patricia
27 juli t/m 3 aug. Ingeborg & Richard Richard Marjolein Ingeborg
3 aug. t/m 10 aug. Thymen & Marielle Patricia Tiki Ingeborg
10 aug. t/m 17 aug. Peter & Susan Waldo Tiki Ingeborg
17 aug. t/m 24 aug. Marcel & Danielle Waldo Tiki Ingeborg
24 aug. t/m 31 aug. Sjoerd & Sophie Waldo Tiki Ingeborg
Bouwzaken Altijd Geert!!!  (liefst per mail maar spoed 06)
Calamiteiten Achtervang (algemeen) en Ron

Afscheid Ron & Mirjan

Het aftellen van de dagen is nu echt begonnen……

Vanaf 1 juli  gaan Ron en Mirjan hard aan de slag om van hun ‘oude’ huis in de Bilt opnieuw weer hun thuis te maken. Hierdoor zijn ze minder inzetbaar voor Buitenzorg.

Ron is altijd bereikbaar voor calamiteiten op het terrein. Mirjan is niet meer bereikbaar, zij heeft rust nodig om de verhuis en overdracht aan te kunnen. Dit graag respecteren.

 

Echter we laten ze niet vertrekken met de stille trom. We gaan ze uitgebreid bedanken voor hun inzet voor de afgelopen 9 jaar op vrijdagavond 11 oktober. Het programma wordt ingevuld naar wens van Ron en Mirjan, gezellig met zijn alle eten en kijken naar een indrukwekkende SCENES film. We rekenen op je komst en natuurlijk mag je blijven slapen. 

Pr-activiteiten

We willen Buitenzorg meer op de kaart gaan zetten, maar dat kost tijd en energie. We hebben besloten dit jaar een aantal zaken op te pakken:

  • Bijdragen leveren aan de maandelijkse nieuwsbrief
  • Actiever zijn op socialMedia
  • Het maken van een jubileum kampkrant (zie bijlage)
  • Nieuwbouw ( vraagt veel acties)
  • Fondsenwerving (wanneer start jij?)
  • Het zoeken van versterking van ons team en een nieuwe coördinator (iets voor jou?)
  • Het actualiseren van de website

Wil je meer weten wat we doen of ons tippen, neem dan contact op met Jasper.

Reünie 12 oktober

De datum is bekend en we zijn hard bezig met het samenstellen van het programma.

Kom jij ook? Schrijf je dan in via onderstaande button.

Inschrijven

Voor de huidige BZ-ers brengen we geen kosten in rekening.

Hulp Wanted: wij zijn op zoek naar oud bz-ers. Dus heb jij in je vrienden en kennissenkring nog oud bz-ers informeer ze over de reünie, deel het op je socials

Wij willen zoveel mogelijk mensen persoonlijk uitnodigen via de mail dus stuur gegevens z.s.m. op van oud BZ-ers op naar 75@buitenzorgbaarn.nl  We gaan in de zomer de mail versturen. Heb je geen mailadres van ze maar wel een 06 nummer of woonadres deel deze dan met ons.

Vragen?

Je kan ze altijd stellen aan Marieke, Waldo of Sophie

SCENES

Wist jij dat we dit jaar al weer 5 jaar dit certificaat bezitten!!

De werkgroep is hard bezig met de her certificering en ze hebben goede hoop dat dat gaat lukken.

Heb jij nog leuke ideeën of wil je deelnemen aan deze werkgroep, neem contact op met Marjolein of Stephanie.

Ook hebben we een eigen Scenes nieuwsbrief gemaakt. Lees hem via de link hieronder.

Nieuwsbrief Scenes

Prijsvraag

In de kampkrant worden alle kampeerders op de hoogte gebracht van de prijsvraag voor de naam van het nieuwe gebouw. Maar ook jullie mogen natuurlijk mee doen We gaan hem zelfs delen op de socials)

Stuur jouw voorstel (liefst met toelichting ) voor de nieuwe naam naar 75@buitenzorgbaarn.nl en wie weet krijg jij de GROTE EER, als bedenker van de nieuwe naam. Natuurlijk mag je bij de onthulling zijn.

Jaarplanning (seizoenplanning 2024/2025)

Deze is in ontwikkeling en nog niet helemaal klaar. Hij wordt komende nieuwsbrieven steeds geupdated.

Datum Activiteit Voor wie
1 juli t/m 31 augustus Hoogseizoen Kampstaf
8 juli Sloop Blauwe Vogel Bouwer
22 juli  ??? Start nieuwbouw Bouwer
1 september Overdracht Beheerders Beheerteam
1 september Inleveren copy nieuwsbrief Inleveren bij Richard Klop
14 september Labeluitje Iedereen die wilt
1 oktober Inleveren copy nieuwsbrief Inleveren bij Richard Klop
11 oktober Afscheid Ron & Mirjan iedereen
12 oktober Reünie iedereen
13 oktober Opruimen feestweekend Zoveel mogelijk
31 oktober – 3 november Goose conferentie (Zwitserland) Elko, Marieke, Waldo
1 november Inleveren copy nieuwsbrief Inleveren bij Richard Klop
Oplevering gebouw
1 december Inleveren copy nieuwsbrief Inleveren bij Richard Klop
2025
1 januari Inleveren copy nieuwsbrief Inleveren bij Richard Klop
1 februari Start verhuur van het gebouw
1 maart Inleveren copy nieuwsbrief Inleveren bij Richard Klop
8 maart Stafdag en IScout Iedereen
1 april Inleveren copy nieuwsbrief Inleveren bij Richard Klop
1 mei Inleveren copy nieuwsbrief Inleveren bij Richard Klop
1 juni Inleveren copy nieuwsbrief Inleveren bij Richard Klop
7 juni t/m 9 juni LSW
1 juli Inleveren copy nieuwsbrief Inleveren bij Richard Klop
5 juli t/m 31 augustus Zomervakantie (Zuid/ Noord/Midden)

Het dak gaat eraf!!

Eindelijk gaat het dak van het Blauwe Vogelhuis eraf!

En omdat te vieren pakken we het gebouw in op 1 juli, zodat de vleermuizen er nog wel uit kunnen maar niet meer er in.

Dan de laatste inspectie en als het weer mee zit ( de vleermuizen moeten kunnen uitvliegen) dan start de sloop op 8 juli 2024!

Helaas in het hoogseizoen, maar alle bezoekers zijn op de hoogte gesteld.

Geert is voor de gehele bouw het aanspreekpunt namens Buitenzorg. De kampstaf wordt hier bij aankomst verder over gebrieft. In het weekend zijn er in ieder geval geen activiteiten op de bouw.

Via de app en de socials gaan we jullie op de hoogte houden van de stand van zaken. Kijk hieronder voor de planning van de bouw.

Planning nieuwbouw

Crowdfunding

 

Zet je eigen Netwerk in voor de nieuwbouw

 

Het grote aftellen is begonnen..

Over minder dan een maand zijn de eerste contouren van ons nieuwe gebouw zichtbaar.

Het moment om dit ook zichtbaar te maken in je eigen netwerk.

Start een actie om bij te dragen aan de inrichting van ons nieuwe gebouw. Jasper legt dit uit in de bijlagen.

En/of

Geef aan Piet door wie jij in je netwerk hebt zitten die mogelijk een concrete bijdrage kan doen aan de inrichting ( een goede ervaring, kennis van  of misschien wel een fabrikant van tafels of iets dergelijks). (zie hiervoor ook een bijlage)

 

Jouw Actie in de nieuwsbrief? Stuur hem dan in voor 1 augustus en dan delen we hem onder de bz-ers.

 

Ps ook voor Dimitry is het aftellen begonnen, zijn actie is kilometers lopen op de Nijmeegse voor het nieuwe gebouw. Wil je hem volgen of steunen kijk op button hier onder.

Actie pagina Dimitry en Ingeborg

Vindt je het lastig om teksten te maken voor je actie of wil je weten hoe je een actie opstart klik op onderstaande link.

Tips & Tricks

Kijk hier onder naar de lijst met benodigdheden die we zelf bij elkaar moeten "funden"

Lijst met benodigdheden

Het Blauwe Vogelhuis wordt vernieuwd!

Details
Gepubliceerd: 19 juni 2023
Laatst bijgewerkt: 10 december 2023

In het komende jaar wordt een nieuw gebouwd op Buitenzorg. Wil je meer weten? Lees dan gauw verder.

De laatste jaren zijn het Koetshuis, Het Kabouterhuis en het Uilennest flink opgeknapt. Renovatie van het Blauwe Vogelhuis bleek helaas niet meer rendabel. Na ruim 57 jaar in gebruik geweest te zijn als groepsaccommodatie met aangepaste voorzieningen voor gehandicapten, voldoet het gebouw niet meer aan de eisen om het te kunnen verhuren voor overnachtingen. Het is vanaf dit jaar alleen mogelijk het Blauwe Vogelhuis te huren als dagverblijf.

Er is echter goed nieuws te melden: vanaf volgend jaar hopen we de groepen te kunnen verwelkomen in ons nieuwe Blauwe Vogelhuis. Dit jaar starten we met de bouw van een nieuw multifunctioneel gebouw, geschikt voor verhuur aan groepen jongeren van scouting en niet-scouting met begeleiding. Het nieuwe gebouw zal ruimte bieden voor 2 groepen van maximaal 36 en 44 personen en is tevens geschikt voor het geven van cursussen en andere bijeenkomsten voor grotere groepen.

Most en Tomdavid architecten hebben een schetsontwerp gemaakt op basis van het pakket van wensen en eisen opgesteld door het bouwteam van Scoutcentrum Buitenzorg.

Het ontwerp past in de omgeving en sluit aan bij het monumentale karakter van het voormalige landgoed Buitenzorg. Het wordt aan de buitenkant afgewerkt met houten panelen en glazen wanden zodat het gebouw goed past in het bos. Het bestaat uit twee vleugels die elk bestaan uit slaapvertrekken en een grote ‘woonkamer’ die ook geschikt is voor binnenactiviteiten. De beide accommodaties zijn ook samen te voegen tot 1 groter verblijf.  Vanzelfsprekend is er rekening gehouden met de ecologische voetafdruk en een energiezuinig ontwerp.

Vorig jaar is door de landelijke raad van Scouting Nederland groen licht gegeven voor de bouwplannen en we hopen naar verwachting dit jaar te kunnen starten met bouwen.

In de komende nieuwsbrieven zullen we je op de hoogte houden van de ontwikkelingen.

Plattegrond nieuw Blauwe Vogelhuis

  1. Kom jij ons team versterken?
  2. Klaar voor de zomer!
  3. Klussen op Buitenzorg

Pagina 3 van 4

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Vind ons op:

Copyright © 2025 Scoutcentrum Buitenzorg
-

Scoutcentrum Buitenzorg
Amsterdamsestraatweg 51
3744 MA Baarn