Sanitair

Op het terrein bevinden zich twee sanitaire voorzieningen voor de kamperende gasten: bij het Uilenenst en achteraan op het terrein tegenover het Olifantenbos naast het Ecoproject.

Bij het Uilennest zijn er vier toiletten, twee urinoirs en zes douches (drie voor de dames en drie voor de heren). De douches werken op een € 0,50 muntstuk voor ongeveer vijf minuten.

Bij het Uilenest bevindt zich ook het sanitair voor mindervaliden. In een aparte ruimte is er een aangepast toilet en een aangepaste douche.

sanitair_Uilennest
sanitair_Uilennest2
Sanitair_Uilennest_0
Sanitair_Uilennest_5

Verderop op het terrein bevinden zich de Ecotoiletten, vernoemd naar het naastgelegen Ecoproject. Hier bevinden zich vier toiletten en een wasbak. Los van de sanitaire voorzieningen zijn er nog een vijftal watertappunten.

Deze zijn te vinden:

1. tegenover Paul’s plekje

2. Achterop het Trekkersveld

3. Bij de Eco-toiletten

4. Achterop het Olifantenbos

5. Bij de kleine kampvuurkuil Blauwe Vogelhuis

ecotoiletten1
ecotoiletten2

Afvalscheiding

Het afval wordt op Buitenzorg zoveel mogelijk gescheiden ingezameld.

Wij scheiden:

• Glas

• Plastic

• Papier en Karton

• Verbrand hout/houtskool

• Restafval

• Kampeer- en thema afval mag je NIET bij ons achterlaten

Daarnaast vinden we het fijn als je

• Statiegeld o.a. flessen en blikjes bij ons inlevert  (opbrengst komt ten goede aan de nieuwbouw)

• Ook verzamelen we de doppen in van flessen voor de KNGF Geleidehonden

Bij aankomst op het terrein krijg je een toelichting van de staf hoe de scheiding precies in zijn werk gaat.

Naast het Uilennest staan de ascontainer, de glasbak en een statiegeldcontainer.

Bij het koetshuis vind je onze afvalstraat. Hier staat de papiercontainer , de restcontainer en statiegeld container.

vuilcontainers
vuilcontainers2
plein_panorama

Pionierhout en Kampeermateriaal

Op Buitenzorg is Pionierhout aanwezig wat tegen een kleine vergoeding kan worden gebruikt.

pionierhout
Houthok

Stookhout en vuurschalen

Op Scoutcentrum Buitenzorg is er stookhout en een vuurschaal beschikbaar voor alle gasten, voor niet-Scouts worden hiervoor kosten in rekening gebracht. Het hout wordt per dag uitgegeven door de kampstaf. Elke groep krijgt een hoeveelheid hout die afgepast is op één avond stoken. Indien er op houtvuur gekookt wordt, is het uiteraard mogelijk om meer hout te krijgen. Sprokkelen is niet toegestaan.

Stoken is niet altijd toegestaan, dit geven we aan bij aankomst en staat ook vermeld op de grote plattegrond tegenover het Plopshok (kampstaf verblijf).

Het actuele natuurbrand risico is te zien op Natuurbrandrisico

Vuurschalen

Koelkasten

In het kampeerseizoen zijn er achter het Uilennest een aantal koelkasten beschikbaar voor de kampeerders om bederfelijke waar in te bewaren. Wij zijn niet verantwoordelijk voor de inhoud van deze koelkasten