De stand van zaken van de crowdfunding op 31-7

In de maand juli is er  met 21 donaties 1170 euro opgehaald.

Gelukkig zijn er steeds meer acties gestart, waaronder Dimitry en Ingeborg die met het lopen van de Nijmeegse Vierdaagse een flink bedrag hebben opgehaald.

Patricia en Martijn hebben in hun zomerweek stroopwafels verkocht voor de nieuwbouw. Een origineel en smakelijk idee. Hulde voor deze actievoerders!

Ook de 'Ik Fiets App' actie bleek een succes, Deze heeft maar liefst 250 euro opgeleverd. Met de SponsorKliks is al 149,79 euro opgehaald

De crowdfunding komt langzaam op stoom, meer mensen hebben een actie gestart. Een goed voorbeeld, doet volgen!

Nieuwsgierig geworden? Kijk dan op Nieuwe Blauwe Vogelhuis (steunscouting.nl)

De teller staat op 6.952 euro. Een mooi bedrag, maar nog niet genoeg om straks het gebouw te kunnen inrichten.

Hopelijk kunnen we op je rekenen!"

In deze nieuwsbrief:

• Verdrietig nieuws van Labelterrein Naaldenveld

• Meekijken op afstand

• Wie denkt mee?

• Rookvrij/peukvrij

• Hou hem vrij:

• Zomerweken

• Zwaai een met je handje

• Reünie 12 oktober

• Jaarplanning (inclusief klusdagen)

Verdrietig nieuws van Labelterrein Naaldenveld

Onze vrijwilligster Petra Zuurendonk , al 50 jaar op Naaldenveld betrokken, is helaas na een ziekbed op 1 augustus jl. op Scout Scarf Day overleden.

Petra, een scout in “hart en nieren” was zeer actief betrokken bij o.a. het Naaldenveld. Bij haar was haar glas altijd half vol.

Vrijdag 9 augustus gaan we met het team bij de uitvaart afscheid van haar nemen.

Op de foto onze Petra bij Stafhuis kortgeleden genomen nog lekker van de zon aan het genieten.  Petra is al jaren op elke Verenigingsterreinendag aanwezig geweest.

Wij gaan haar missen.

Meekijken op afstand

Wat is het superleuk om de sloop van het Blauwe Vogelhuis en nu de bouw van het nieuwe gebouw te kunnen volgen via de staf app en de socials.  Dus dank namens alle stafleden die vanuit de luie stoel/tentje/buitenland dit kunnen volgen bedankt:  kampstaf en Peter, zij  zorgen voor regelmatige updates. Ga zo door!!

Wie denkt mee?

Het nieuwe gebouw krijgt nu echt zijn vorm, dus wordt het tijd om te gaan denken aan een nieuwe naam. Weet jij er één, hou hem nog even voor jezelf want er komt een leuke prijsvraag aan. Waar het vooral gaat om de eer.

Rookvrij/peukvrij

Scoutcentrum Buitenzorg is een rookvrij terrein zoals jullie allemaal weten! Om de rokers tegemoet te komen is er destijds een rookplek op het parkeerterrein gecreëerd, waar goed gebruik van gemaakt wordt.

Helaas laten de gebruikers deze plek niet netjes achter. Iedere gast ziet dit als ze op het parkeerterrein lopen.  Laten we er samen voor zorgen dat de rokers hun plekje netjes houden. Spreek de rokers aan of als je er rookt en het is vuil, maak het dan even schoon.

Hou hem vrij:

Het afscheidsfeestje van Ron en Mirjan.

Zomerweken

Als je deze nieuwsbrief leest zijn we over de helft van alle zomerweken.

Weken waarin vele groepen ons terrein hebben bezocht en waar vele kilometers gelopen zijn door alle staf op het terrein. Gelukkig ervaren de groepen niet te veel overlast van de bouwactiviteiten en vinden ze het unieke naambandje erg leuk: I survived building @ Buitenzorg.

Heb je nog tips en tricks voor Marieke en Elko of stafleden voor volgend jaar, laat het hun weten. Natuurlijk informeer je Patricia en Pepijn hier ook over.

Zwaai een met je handje

Even een update over onze pechvogel (Adri), die in zijn stafweek gevallen is en zijn pols op een lelijke manier gebroken heeft, zodat hij helaas geopereerd moest worden. Hij is geopereerd en hoopt binnenkort uit het gips te mogen waarna nog weken van therapie gaan volgen. Adri houdt moed maar vindt stilzitten maar niets.

Reünie 12 oktober

Ben jij er bij? Meld je dan aan via onderstaande link.

Wij zijn nog steeds op zoek naar (email)adressen van oud Bz-ers! Heb je ze stuur ze dan per mail naar: 75@buitenzorgbaarn.nl

Het programma:

Zaterdagochtend, we starten met een gezamenlijk ontbijt en dan volgt er een leuke ontspannende activiteit voor de huidige BZ vrijwilligers.

Dan even handjes uit de mouwen om de reünie op te bouwen . Vanaf 12.30 uur is de inloop voor oud-stafleden en gasten.

Jaarplanning

Volg onderstaande link om de jaarplanning te openen.