• Home
  • Terrein informatie
    • Plattegrond
    • Gebouwen
      • Beverburcht
      • Kabouterhuis
      • Uilennest
      • Vleermuizengrot
    • Kampeervelden
    • Voorzieningen
    • Activiteiten
      • Op het terrein
      • In de omgeving
    • Virtueel rondkijken
  • Reserveren
    • Algemene Informatie
    • Beschikbaarheid
    • Tarieven
    • Kampreglement
    • Reserveringsvoorwaarden
    • Online reserveren
  • Contact
    • Adres
    • Routebeschrijving
    • Links
    • Vrijwilligers
    • Vacatures
    • Nieuwsbrieven

Selecteer de taal

  • Nederlands
  • English (UK)

Nieuwsbrief juli 2024

Details
Gepubliceerd: 01 juli 2024
Laatst bijgewerkt: 06 juli 2024

De nieuwe nieuwsbrief van BZ

Een nieuw jasje, welke nog verder ontwikkeld gaat worden

Een nieuwe frequentie, we streven naar één keer maand

Een nieuwe insteek, meer informatieoverdracht tussen de bz-ers

Om dat waar te maken hebben we iedereen nodig: heb jij iets te delen, stuur dat voor de eerste van elke maand aan Richard Klop.

Wil jij helpen om de nieuwsbrief samen te stellen, laat het dan weten aan Richard Klop.

Veel leesplezier,

 

De redactie

In deze nieuwsbrief:

  • Borst vooruit
  • Sleutel overdracht
  • Mok & co
  • Prijsvraag
  • De zomer staat voor de deur
  • Afscheid Ron & Mirjan
  • PR-activiteiten
  • Reunie 12 oktober
  • SCENES
  • Prijsvraag
  • Jaarplanning
  • Het dak gaat er af
  • Crowdfunding

Borst vooruit

Gefeliciteerd BZ-ers!!!

Afgelopen stafdag zijn vele  lustrumtekens uitgereikt aan Buitenzorgers. Helaas hebben we ze niet aan iedereen kunnen uitreiken omdat we niet compleet waren. Maar ben jij sinds 2019 of langer actief op BZ, dan reiken we hem graag aan je uit bij je eerstvolgende bezoek aan Buitenzorg.

Vraag er gerust naar bij de beheerders!

Sleuteloverdracht

Op zondag 1 september vindt de formele sleuteloverdracht plaats tussen Ron & Mirjan en Elko & Marieke. Als beheerteam maken we daar een leuk momentje van d.m.v. een lunch. Echter achter de schermen is de overdracht al in gang en nemen Elko en Marieke steeds meer taken op zich zodat ze op 1 september volledig ingewerkt zijn.

Mok & CO

Had jij nog geen gepersonaliseerde mok op BZ, of was hij aan vervanging toe? Dan hebben we goed nieuws, iedereen heeft weer een eigen mok! Gebruik deze lekker op BZ, zo fijn en zo SCENES…

De zomer staat voor de deur

Er is keihard gewerkt om alles klaar te krijgen voor het hoogseizoen. En ja, het is even wennen aan het nieuwe programma Labelbooking, maar dat gaat je lukken.

Wil je weten , wie wanneer staft en  wie je kan benaderen voor vragen over allerlei zaken kijk in onderstaand schema

Datum Kampstaf Achtervang (algemeen) Achtervang (socials) (labelbooking/reserveringen)
6 juli t/m 13 juli Adri & Carl Patricia Marjolein Ingeborg
13 juli t/m 20 juli Patricia & Martijn Patricia Marjolein Patricia
20 juli t/m 27 juli Sjoerd & Olaf Richard Marjolein Patricia
27 juli t/m 3 aug. Ingeborg & Richard Richard Marjolein Ingeborg
3 aug. t/m 10 aug. Thymen & Marielle Patricia Tiki Ingeborg
10 aug. t/m 17 aug. Peter & Susan Waldo Tiki Ingeborg
17 aug. t/m 24 aug. Marcel & Danielle Waldo Tiki Ingeborg
24 aug. t/m 31 aug. Sjoerd & Sophie Waldo Tiki Ingeborg
Bouwzaken Altijd Geert!!!  (liefst per mail maar spoed 06)
Calamiteiten Achtervang (algemeen) en Ron

Afscheid Ron & Mirjan

Het aftellen van de dagen is nu echt begonnen……

Vanaf 1 juli  gaan Ron en Mirjan hard aan de slag om van hun ‘oude’ huis in de Bilt opnieuw weer hun thuis te maken. Hierdoor zijn ze minder inzetbaar voor Buitenzorg.

Ron is altijd bereikbaar voor calamiteiten op het terrein. Mirjan is niet meer bereikbaar, zij heeft rust nodig om de verhuis en overdracht aan te kunnen. Dit graag respecteren.

 

Echter we laten ze niet vertrekken met de stille trom. We gaan ze uitgebreid bedanken voor hun inzet voor de afgelopen 9 jaar op vrijdagavond 11 oktober. Het programma wordt ingevuld naar wens van Ron en Mirjan, gezellig met zijn alle eten en kijken naar een indrukwekkende SCENES film. We rekenen op je komst en natuurlijk mag je blijven slapen. 

Pr-activiteiten

We willen Buitenzorg meer op de kaart gaan zetten, maar dat kost tijd en energie. We hebben besloten dit jaar een aantal zaken op te pakken:

  • Bijdragen leveren aan de maandelijkse nieuwsbrief
  • Actiever zijn op socialMedia
  • Het maken van een jubileum kampkrant (zie bijlage)
  • Nieuwbouw ( vraagt veel acties)
  • Fondsenwerving (wanneer start jij?)
  • Het zoeken van versterking van ons team en een nieuwe coördinator (iets voor jou?)
  • Het actualiseren van de website

Wil je meer weten wat we doen of ons tippen, neem dan contact op met Jasper.

Reünie 12 oktober

De datum is bekend en we zijn hard bezig met het samenstellen van het programma.

Kom jij ook? Schrijf je dan in via onderstaande button.

Inschrijven

Voor de huidige BZ-ers brengen we geen kosten in rekening.

Hulp Wanted: wij zijn op zoek naar oud bz-ers. Dus heb jij in je vrienden en kennissenkring nog oud bz-ers informeer ze over de reünie, deel het op je socials

Wij willen zoveel mogelijk mensen persoonlijk uitnodigen via de mail dus stuur gegevens z.s.m. op van oud BZ-ers op naar 75@buitenzorgbaarn.nl  We gaan in de zomer de mail versturen. Heb je geen mailadres van ze maar wel een 06 nummer of woonadres deel deze dan met ons.

Vragen?

Je kan ze altijd stellen aan Marieke, Waldo of Sophie

SCENES

Wist jij dat we dit jaar al weer 5 jaar dit certificaat bezitten!!

De werkgroep is hard bezig met de her certificering en ze hebben goede hoop dat dat gaat lukken.

Heb jij nog leuke ideeën of wil je deelnemen aan deze werkgroep, neem contact op met Marjolein of Stephanie.

Ook hebben we een eigen Scenes nieuwsbrief gemaakt. Lees hem via de link hieronder.

Nieuwsbrief Scenes

Prijsvraag

In de kampkrant worden alle kampeerders op de hoogte gebracht van de prijsvraag voor de naam van het nieuwe gebouw. Maar ook jullie mogen natuurlijk mee doen We gaan hem zelfs delen op de socials)

Stuur jouw voorstel (liefst met toelichting ) voor de nieuwe naam naar 75@buitenzorgbaarn.nl en wie weet krijg jij de GROTE EER, als bedenker van de nieuwe naam. Natuurlijk mag je bij de onthulling zijn.

Jaarplanning (seizoenplanning 2024/2025)

Deze is in ontwikkeling en nog niet helemaal klaar. Hij wordt komende nieuwsbrieven steeds geupdated.

Datum Activiteit Voor wie
1 juli t/m 31 augustus Hoogseizoen Kampstaf
8 juli Sloop Blauwe Vogel Bouwer
22 juli  ??? Start nieuwbouw Bouwer
1 september Overdracht Beheerders Beheerteam
1 september Inleveren copy nieuwsbrief Inleveren bij Richard Klop
14 september Labeluitje Iedereen die wilt
1 oktober Inleveren copy nieuwsbrief Inleveren bij Richard Klop
11 oktober Afscheid Ron & Mirjan iedereen
12 oktober Reünie iedereen
13 oktober Opruimen feestweekend Zoveel mogelijk
31 oktober – 3 november Goose conferentie (Zwitserland) Elko, Marieke, Waldo
1 november Inleveren copy nieuwsbrief Inleveren bij Richard Klop
Oplevering gebouw
1 december Inleveren copy nieuwsbrief Inleveren bij Richard Klop
2025
1 januari Inleveren copy nieuwsbrief Inleveren bij Richard Klop
1 februari Start verhuur van het gebouw
1 maart Inleveren copy nieuwsbrief Inleveren bij Richard Klop
8 maart Stafdag en IScout Iedereen
1 april Inleveren copy nieuwsbrief Inleveren bij Richard Klop
1 mei Inleveren copy nieuwsbrief Inleveren bij Richard Klop
1 juni Inleveren copy nieuwsbrief Inleveren bij Richard Klop
7 juni t/m 9 juni LSW
1 juli Inleveren copy nieuwsbrief Inleveren bij Richard Klop
5 juli t/m 31 augustus Zomervakantie (Zuid/ Noord/Midden)

Het dak gaat eraf!!

Eindelijk gaat het dak van het Blauwe Vogelhuis eraf!

En omdat te vieren pakken we het gebouw in op 1 juli, zodat de vleermuizen er nog wel uit kunnen maar niet meer er in.

Dan de laatste inspectie en als het weer mee zit ( de vleermuizen moeten kunnen uitvliegen) dan start de sloop op 8 juli 2024!

Helaas in het hoogseizoen, maar alle bezoekers zijn op de hoogte gesteld.

Geert is voor de gehele bouw het aanspreekpunt namens Buitenzorg. De kampstaf wordt hier bij aankomst verder over gebrieft. In het weekend zijn er in ieder geval geen activiteiten op de bouw.

Via de app en de socials gaan we jullie op de hoogte houden van de stand van zaken. Kijk hieronder voor de planning van de bouw.

Planning nieuwbouw

Crowdfunding

 

Zet je eigen Netwerk in voor de nieuwbouw

 

Het grote aftellen is begonnen..

Over minder dan een maand zijn de eerste contouren van ons nieuwe gebouw zichtbaar.

Het moment om dit ook zichtbaar te maken in je eigen netwerk.

Start een actie om bij te dragen aan de inrichting van ons nieuwe gebouw. Jasper legt dit uit in de bijlagen.

En/of

Geef aan Piet door wie jij in je netwerk hebt zitten die mogelijk een concrete bijdrage kan doen aan de inrichting ( een goede ervaring, kennis van  of misschien wel een fabrikant van tafels of iets dergelijks). (zie hiervoor ook een bijlage)

 

Jouw Actie in de nieuwsbrief? Stuur hem dan in voor 1 augustus en dan delen we hem onder de bz-ers.

 

Ps ook voor Dimitry is het aftellen begonnen, zijn actie is kilometers lopen op de Nijmeegse voor het nieuwe gebouw. Wil je hem volgen of steunen kijk op button hier onder.

Actie pagina Dimitry en Ingeborg

Vindt je het lastig om teksten te maken voor je actie of wil je weten hoe je een actie opstart klik op onderstaande link.

Tips & Tricks

Kijk hier onder naar de lijst met benodigdheden die we zelf bij elkaar moeten "funden"

Lijst met benodigdheden

Het Blauwe Vogelhuis wordt vernieuwd!

Details
Gepubliceerd: 19 juni 2023
Laatst bijgewerkt: 10 december 2023

In het komende jaar wordt een nieuw gebouwd op Buitenzorg. Wil je meer weten? Lees dan gauw verder.

De laatste jaren zijn het Koetshuis, Het Kabouterhuis en het Uilennest flink opgeknapt. Renovatie van het Blauwe Vogelhuis bleek helaas niet meer rendabel. Na ruim 57 jaar in gebruik geweest te zijn als groepsaccommodatie met aangepaste voorzieningen voor gehandicapten, voldoet het gebouw niet meer aan de eisen om het te kunnen verhuren voor overnachtingen. Het is vanaf dit jaar alleen mogelijk het Blauwe Vogelhuis te huren als dagverblijf.

Er is echter goed nieuws te melden: vanaf volgend jaar hopen we de groepen te kunnen verwelkomen in ons nieuwe Blauwe Vogelhuis. Dit jaar starten we met de bouw van een nieuw multifunctioneel gebouw, geschikt voor verhuur aan groepen jongeren van scouting en niet-scouting met begeleiding. Het nieuwe gebouw zal ruimte bieden voor 2 groepen van maximaal 36 en 44 personen en is tevens geschikt voor het geven van cursussen en andere bijeenkomsten voor grotere groepen.

Most en Tomdavid architecten hebben een schetsontwerp gemaakt op basis van het pakket van wensen en eisen opgesteld door het bouwteam van Scoutcentrum Buitenzorg.

Het ontwerp past in de omgeving en sluit aan bij het monumentale karakter van het voormalige landgoed Buitenzorg. Het wordt aan de buitenkant afgewerkt met houten panelen en glazen wanden zodat het gebouw goed past in het bos. Het bestaat uit twee vleugels die elk bestaan uit slaapvertrekken en een grote ‘woonkamer’ die ook geschikt is voor binnenactiviteiten. De beide accommodaties zijn ook samen te voegen tot 1 groter verblijf.  Vanzelfsprekend is er rekening gehouden met de ecologische voetafdruk en een energiezuinig ontwerp.

Vorig jaar is door de landelijke raad van Scouting Nederland groen licht gegeven voor de bouwplannen en we hopen naar verwachting dit jaar te kunnen starten met bouwen.

In de komende nieuwsbrieven zullen we je op de hoogte houden van de ontwikkelingen.

Plattegrond nieuw Blauwe Vogelhuis

Kom jij ons team versterken?

Details
Gepubliceerd: 19 juni 2023
Laatst bijgewerkt: 05 juli 2023

Heb jij zin een nieuwe uitdaging? Kom eens kennis maken op Buitenzorg, misschien is een vrijwilligersklus op Buitenzorg iets voor jou!

Op Buitenzorg zijn de volgende teams actief: Team Kampstaf, Team Bos en Techniek, Team ScoutShop, Team Programma, Team ICT, Team SCENES, Team Reserveringen & Team PR. En in alle teams kunnen we mensen gebruiken.

Op dit moment zijn we specifiek op zoek naar kampstaf en zoeken we versterking in ons Pr-team.

Kampstaf:

Is scouting jouw passie? En houd je van het buitenleven? Wil je deel uitmaken van een enthousiast team dat bijdraagt aan onvergetelijke ervaringen voor scouts van alle leeftijden? Dan is dit jouw kans!

Als kampstaf ben je gastheer/gastvrouw op het terrein van het scoutingcentrum in de weekenden en vakanties. Je werkt samen met de vaste beheerders en een enthousiast team van vrijwilligers. Je ontvangt onze gasten met open armen, maakt ze wegwijs op ons terrein en pakt alledaagse werkzaamheden op. We zoeken gemotiveerde individuen met ervaring in scouting, goede communicatieve vaardigheden en een aanpakkersmentaliteit. Ben je 18 +, durf je elke uitdaging aan en ben je graag in de bossen?

Meld je aan via buitenzorgavontuurlijk@gmail.com en wij nodigen je uit dan voor een gesprek op ons terrein.

Kom bij ons en help alle scouts en andere gasten onvergetelijke ervaringen te beleven op ons scoutcentrum!

 

Pr-expert:

Ben jij een socialmedia expert die met een passie voor scouting en wil je je inzetten voor een ons scoutcentrum Buitenzorg? Dan zoeken wij jou! Wij zijn op zoek naar een Pr-medewerker die ons team wil versterken als vrijwilliger. Je taken zijn onder andere het beheren van onze socialmediakanalen, het schrijven van leuke en informatieve berichten, het promoten van onze activiteiten en het vergroten van onze naamsbekendheid.

Je werkt samen met een enthousiast en gezellig team van andere vrijwilligers die net zo gek zijn op scouting als jij. Je krijgt veel ruimte voor eigen initiatief en creativiteit, en je kunt jezelf verder ontwikkelen op het gebied van PR en communicatie. Lijkt dit je wat? Stuur dan snel een mailtje naar buitenzorgavontuurlijk@gmail.com en vertel ons waarom jij de perfecte kandidaat bent!

Lees meer over deze vacatures op onze website: Vacatures 

 

 

 

 

 

 

 

TRANSLATE with x
English
Arabic Hebrew Polish
Bulgarian Hindi Portuguese
Catalan Hmong Daw Romanian
Chinese Simplified Hungarian Russian
Chinese Traditional Indonesian Slovak
Czech Italian Slovenian
Danish Japanese Spanish
Dutch Klingon Swedish
English Korean Thai
Estonian Latvian Turkish
Finnish Lithuanian Ukrainian
French Malay Urdu
German Maltese Vietnamese
Greek Norwegian Welsh
Haitian Creole Persian  
 
TRANSLATE with
COPY THE URL BELOW
Back
EMBED THE SNIPPET BELOW IN YOUR SITE
Enable collaborative features and customize widget: Bing Webmaster Portal
Back
 
 
This page is in Dutch
 
Translate to English
 
 
 
 
  • Afrikaans
  • Albanian
  • Amharic
  • Arabic
  • Armenian
  • Azerbaijani
  • Bengali
  • Bulgarian
  • Catalan
  • Croatian
  • Czech
  • Danish
  • Dutch
  • English
  • Estonian
  • Finnish
  • French
  • German
  • Greek
  • Gujarati
  • Haitian Creole
  • Hebrew
  • Hindi
  • Hungarian
  • Icelandic
  • Indonesian
  • Italian
  • Japanese
  • Kannada
  • Kazakh
  • Khmer
  • Korean
  • Kurdish (Kurmanji)
  • Lao
  • Latvian
  • Lithuanian
  • Malagasy
  • Malay
  • Malayalam
  • Maltese
  • Maori
  • Marathi
  • Myanmar (Burmese)
  • Nepali
  • Norwegian
  • Pashto
  • Persian
  • Polish
  • Portuguese
  • Punjabi
  • Romanian
  • Russian
  • Samoan
  • Simplified Chinese
  • Slovak
  • Slovenian
  • Spanish
  • Swedish
  • Tamil
  • Telugu
  • Thai
  • Traditional Chinese
  • Turkish
  • Ukrainian
  • Urdu
  • Vietnamese
  • Welsh
 


Klaar voor de zomer!

Details
Gepubliceerd: 19 juni 2023
Laatst bijgewerkt: 05 juli 2023

Nog een paar weken en dan hopen we de eerste zomerkampen op Buitenzorg te verwelkomen. We verwachten 55 groepen, waaronder scouts uit Duitsland, Engeland, Ierland, Zwitserland, Zweden en Denemarken. De eerste zomerweek start op 8 juli en de laatste zomerweek eindigt op 2 september. Een aantal weken zijn al volgeboekt.

Elke week staat onze kampstaf klaar om het verblijf op Buitenzorg voor iedereen zo aangenaam mogelijk te maken. Zij zijn voor de groepen het eerste aanspreekpunt op het terrein en zij staan klaar om te helpen met allerhande praktische vragen. Ze geven informatie over bezienswaardigheden in de buurt, verhuren programma’s en kampeermateriaal, ze zijn verantwoordelijk voor het uitgeven van stookhout, begeleiden de dagelijkse schoonmaak van het sanitair gebouwen en houden verder een oogje in het zeil. Loop gerust bij hen langs voor een kopje koffie.

Op de zaterdagen kan het druk zijn op de parkeerplaats met het vertrek en de aankomst van groepen. De meeste groepen komen met een vrachtwagen of met aanhangers en vervoeren zwaar kampeermateriaal dat geladen en gelost moet worden. Het is namelijk niet toegestaan om met auto’s het terrein op te rijden. Bagage kan vervoerd worden met handkarren. We vragen groepen op tijd te vertrekken en niet eerder dan de afgesproken tijd aan te komen. Alleen dan kunnen we ervoor zorgen dat groepen elkaar niet in de weg lopen. Op drukke dagen zal het verkeer op de Amsterdamsestraatweg worden geregeld door gecertificeerde verkeersregelaars. Zo zorgen we voor een veilige en vlotte doorstroming.

In drukke weken kan het zijn dat we ouders vragen gebruik te maken van parkeerruimte elders.

Groepen hebben hun eigen programma en zijn samen verantwoordelijk voor het schoonhouden van de sanitaire voorzieningen. Ergens in de week, meestal op woensdagavond, proberen we in overleg met de groepen een gezamenlijk kampvuur te organiseren. 

Gedurende de week zijn er allerlei programma’s te huur, zoals leerbranden, klompen schilderen, boogschieten die door ons programmateam voorbereid. Ook zijn er kant-en-klare hikes met of zonder overnachting verkrijgbaar.

Bij slecht weer is een bezoek aan het Scouting Nederland Museum dat gevestigd is op de zolder van het Koetshuis zeker een aanrader!

En natuurlijk is voor de gasten op afspraak de ScoutShop geopend. Zoek je nog een accessoire voor je scoutfit? Of ben je iets van je kampeeruitrusting vergeten? Kom gerust langs in onze winkel. 

Ons team kijkt uit maar je komst!

TRANSLATE with x
English
Arabic Hebrew Polish
Bulgarian Hindi Portuguese
Catalan Hmong Daw Romanian
Chinese Simplified Hungarian Russian
Chinese Traditional Indonesian Slovak
Czech Italian Slovenian
Danish Japanese Spanish
Dutch Klingon Swedish
English Korean Thai
Estonian Latvian Turkish
Finnish Lithuanian Ukrainian
French Malay Urdu
German Maltese Vietnamese
Greek Norwegian Welsh
Haitian Creole Persian  
 
TRANSLATE with
COPY THE URL BELOW
Back
EMBED THE SNIPPET BELOW IN YOUR SITE
Enable collaborative features and customize widget: Bing Webmaster Portal
Back
 
 
This page is in Dutch
 
Translate to English
 
 
 
 
  • Afrikaans
  • Albanian
  • Amharic
  • Arabic
  • Armenian
  • Azerbaijani
  • Bengali
  • Bulgarian
  • Catalan
  • Croatian
  • Czech
  • Danish
  • Dutch
  • English
  • Estonian
  • Finnish
  • French
  • German
  • Greek
  • Gujarati
  • Haitian Creole
  • Hebrew
  • Hindi
  • Hungarian
  • Icelandic
  • Indonesian
  • Italian
  • Japanese
  • Kannada
  • Kazakh
  • Khmer
  • Korean
  • Kurdish (Kurmanji)
  • Lao
  • Latvian
  • Lithuanian
  • Malagasy
  • Malay
  • Malayalam
  • Maltese
  • Maori
  • Marathi
  • Myanmar (Burmese)
  • Nepali
  • Norwegian
  • Pashto
  • Persian
  • Polish
  • Portuguese
  • Punjabi
  • Romanian
  • Russian
  • Samoan
  • Simplified Chinese
  • Slovak
  • Slovenian
  • Spanish
  • Swedish
  • Tamil
  • Telugu
  • Thai
  • Traditional Chinese
  • Turkish
  • Ukrainian
  • Urdu
  • Vietnamese
  • Welsh
 


Klussen op Buitenzorg

Details
Gepubliceerd: 19 juni 2023
Laatst bijgewerkt: 19 juni 2023

Bij het onderhouden van een terrein als Buitenzorg komt heel wat kijken. Het hele jaar rond zijn vrijwilligers aan het werk om het terrein veilig en kampeerbaar te houden. 

 

In de afgelopen wintermaanden hebben we een aantal dode bomen om moeten zagen. We houden de vitaliteit van de bomen op het terrein goed in de gaten om ervoor te zorgen dat onze gasten ook bij storm veilig kunnen blijven kamperen. Het dode hout verwerken we tot brandhout voor de kamperende groepen. Voor de zomer zijn we weer goed bevoorraad!

Naast het reguliere onderhoud van het bos, de gebouwen en de kampeermaterialen heeft het klusteam dit voorjaar een grote bank gebouwd van hout uit het bos van Buitenzorg. De bank staat op het pleintje achter het Koetshuis en biedt een heerlijke rustplek in de zon. Een ideale verzamelplek voor scouts, of voor als je even moet wachten voor de Scoutshop of het Scouting Nederland Museum. 

Wat onze eigen staf betreft kan de bank al niet meer stuk..

Pagina 4 van 4

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Vind ons op:

Copyright © 2025 Scoutcentrum Buitenzorg
-

Scoutcentrum Buitenzorg
Amsterdamsestraatweg 51
3744 MA Baarn