Nog een paar weken en dan hopen we de eerste zomerkampen op Buitenzorg te verwelkomen. We verwachten 55 groepen, waaronder scouts uit Duitsland, Engeland, Ierland, Zwitserland, Zweden en Denemarken. De eerste zomerweek start op 8 juli en de laatste zomerweek eindigt op 2 september. Een aantal weken zijn al volgeboekt.

Elke week staat onze kampstaf klaar om het verblijf op Buitenzorg voor iedereen zo aangenaam mogelijk te maken. Zij zijn voor de groepen het eerste aanspreekpunt op het terrein en zij staan klaar om te helpen met allerhande praktische vragen. Ze geven informatie over bezienswaardigheden in de buurt, verhuren programma’s en kampeermateriaal, ze zijn verantwoordelijk voor het uitgeven van stookhout, begeleiden de dagelijkse schoonmaak van het sanitair gebouwen en houden verder een oogje in het zeil. Loop gerust bij hen langs voor een kopje koffie.

Op de zaterdagen kan het druk zijn op de parkeerplaats met het vertrek en de aankomst van groepen. De meeste groepen komen met een vrachtwagen of met aanhangers en vervoeren zwaar kampeermateriaal dat geladen en gelost moet worden. Het is namelijk niet toegestaan om met auto’s het terrein op te rijden. Bagage kan vervoerd worden met handkarren. We vragen groepen op tijd te vertrekken en niet eerder dan de afgesproken tijd aan te komen. Alleen dan kunnen we ervoor zorgen dat groepen elkaar niet in de weg lopen. Op drukke dagen zal het verkeer op de Amsterdamsestraatweg worden geregeld door gecertificeerde verkeersregelaars. Zo zorgen we voor een veilige en vlotte doorstroming.

In drukke weken kan het zijn dat we ouders vragen gebruik te maken van parkeerruimte elders.

Groepen hebben hun eigen programma en zijn samen verantwoordelijk voor het schoonhouden van de sanitaire voorzieningen. Ergens in de week, meestal op woensdagavond, proberen we in overleg met de groepen een gezamenlijk kampvuur te organiseren.

Gedurende de week zijn er allerlei programma’s te huur, zoals leerbranden, klompen schilderen, boogschieten die door ons programmateam voorbereid. Ook zijn er kant-en-klare hikes met of zonder overnachting verkrijgbaar.

Bij slecht weer is een bezoek aan het Scouting Nederland Museum dat gevestigd is op de zolder van het Koetshuis zeker een aanrader!

En natuurlijk is voor de gasten op afspraak de ScoutShop geopend. Zoek je nog een accessoire voor je scoutfit? Of ben je iets van je kampeeruitrusting vergeten? Kom gerust langs in onze winkel.

Ons team kijkt uit maar je komst!