Buitenzorg biedt een aantal uitdagende activiteiten voor een goed gevuld en actief kamp, zoals boogschieten, leer- of houtbewerken, een survival bracelet maken of mini-pionieren. Voor de echte ontdekkers is er een heuse natuurbox aanwezig met allerlei fraaie hulpmiddelen bij het speuren naar planten en dieren.

Als Scoutcentrum Buitenzorg zijn wij trots op onze duurzame en milieuvriendelijke activiteiten en blijven wij nieuwe programma’s ontwikkelen om gasten op het terrein op een leuke en uitdagende manier in aanraking te laten komen met de natuur. De SCENES activiteiten zijn er om scouts en leiding te stimuleren om zichzelf uit te dagen! Maak een avontuurlijke wandeling door onze activiteiten en ontdek zo wat de natuur ons allemaal voor uitdagingen geeft. Naast activiteiten kun je in het Theehuis informatie over de flora en fauna op en rond het terrein vinden en zijn er een aantal leuke voorbeelden van activiteiten te zien die je in het kader van SCENES thuis met je groep kan doen.

Je kunt natuurlijk ook gebruik maken van één van de vele tochten die we hebben voorbereid. Zo zijn er de hikes met technieken, één- en tweedaags. Maar ook een hele leuke fototochten door het centrum van Baarn of langs Kasteel Groeneveld.

Als laatste zijn we natuurlijk reuze trots op het enige echte Nationaal Scoutingmuseum hier op Buitenzorg. Uiteraard kun je hier, op afspraak, met je speltak een bezoek aan brengen! Er is een leerzame speurtocht door de Scoutinghistorie, maar je je kunt ook een rondleiding aanvragen.

Er zijn genoeg activiteiten voor een goed gevuld kamp. Zit er iets tussen dat je graag wilt doen tijdens je zomerkamp of weekend op Buitenzorg? Laat dit dan tijdig weten via buitenzorg@buitenzorgbaarn.nl en vermeld duidelijk wanneer je hiervan gebruik wilt maken en met hoeveel personen.

Activiteiten in de omgeving van Baarn vind je in het submenu 'In de omgeving'. Daarnaast zijn er online cultuur en activiteiten agenda's van Baarn en Utrecht beschikbaar.

Hieronder hebben we alle activiteiten op een rijtje gezet. Deze activiteiten zijn bedoeld voor alle Scoutinggroepen die op ons terrein verblijven. Voor basisscholen kunnen we deze activiteiten beperkt aanbieden. Neem contact op voor de mogelijkheden en tarieven.

Activiteiten met een groen eikenblad zijn natuur en milieu activiteiten en zijn SCENES proof!

kampvuurkuil

RSWW