Op naar de volgende 5 jaar SCENES!
Op zondag 1 december vond de audit voor de heraccreditatie van SCENES plaats. Na vijf jaar het keurmerk te hebben gedragen, was het tijd om deze te verlengen. Vanuit St. Walrick waren twee auditeurs aanwezig om samen met het SCENES-team te kijken hoe het er op Buitenzorg aan toe gaat.
De hele dag stond in het teken van hoe duurzaam wij op Buitenzorg werken en hoe iedere vrijwilliger bijdraagt aan de duurzaamheid en het behoud van Buitenzorg. Naast een bezoek aan de nieuwe groepsaccomodatie (waarvan de auditeurs erg onder de indruk waren) en de verhalen over de duurzame keuzes die zijn gemaakt bij de bouw, kregen de auditeurs ook een rondleiding over het terrein van Arnoud. Arnoud vertelde over het bosbeheerplan en de plannen om het bos gezond te houden, maar ook kampeerbaar voor onze gasten.
De auditeurs waren onder de indruk van hoe goed duurzaamheid door onze vrijwilligers wordt gedragen. Het werd opnieuw bevestigd: duurzaamheid (SCENES) zit in het bloed van onze vrijwilligers. Soms ben je je er niet van bewust, maar je handelt wel volgens de standaard van SCENES.
Aan het einde van de dag gaven de auditeurs een positief bericht af over de heraccreditatie. Na de positieve afronding van de audit met het SCENES NL-team, is het nu hopelijk een kwestie van het afronden van de papierwinkel, zodat het mooie groene bordje nog minstens vijf jaar op het koetshuis kan blijven hangen en wij samen kunnen blijven werken aan een duurzaam en plezierig scoutingterrein!
In deze nieuwsbrief:
-
Op naar de volgende 5 jaar SCENES!
-
Prijsvraag voor de nieuwe naam
-
Klussen tussen kerst en oud en nieuw
-
Klussen in het nieuwe gebouw
-
Heb jij hem al gespot in de digitale nieuwsbrief van Scouting?
-
Hard gewerkt
-
Nieuwe gezichten
-
Nieuwjaarsreceptie
Prijsvraag voor de nieuwe naam
Heb jij je naam al ingeleverd voor de nieuwe logeerverblijven op Buitenzorg? Je hebt nog de mogelijkheid tot en met 31 december 2024 via deze link jouw suggestie in te dienen en een bever-, welpen of scoutsgroep blij te maken met de eerste (gratis) overnachting in onze nieuwbouw.
Houdt in ieder geval alvast 8 februari 2025 vrij voor de opening!!!
Klussen tussen kerst en oud en nieuw
We weten nog niet zeker wat we kunnen klussen in het nieuwe gebouw, maar wees gerust er zijn klussen genoeg om aan te pakken. We willen onder andere aan de slag in het kabouterhuis en het koetshuis. We hopen vele van jullie te zien. Natuurlijk zorgen we weer voor een lekkere avondmaaltijd zodat je moe maar met een buikje vol naar huis kan gaan. Blijven slapen kan natuurlijk ook. We zullen in de app net voor kerstdagen een peiling maken wie er wanneer wil komen. Wil jij niet klussen maar voor de maaltijden verzorgen? Laat het dan even weten via de mail buitenzorg@buitenzorgbaarn.nl
Klussen in het nieuwe gebouw
In januari zijn er zeker vele handjes nodig om de laatste klussen te doen in de nieuwbouw. Dus hou de app in de gaten en natuurlijk ben je ook welkom op doordeweekse dagen. Dit gaan we allemaal nog afstemmen via de app/nieuwsbrief. Maar je mag natuurlijk nu ook al doorgeven als we je voor klussen mogen benaderen
Heb jij hem al gespot in de digitale nieuwsbrief van Scouting?
Door persoonlijke omstandigheden heeft Anne (v) aangegeven haar functie als penningsmeester (en beheerteamlid) niet terug op te pakken. Geert heeft deze rol afgelopen jaar waargenomen (naast al zijn beslommeringen met de nieuwbouw). Begin november hebben we de vacature opnieuw opgesteld (zie onze eigen website en @-scout). Weet jij (of ben jij) iemand dit deze functie wil vervullen? Wijs hem/haar dan op onze vacature of solliciteer.
Hard gewerkt
Achter de schermen is Patricia al enige maanden hard bezig met het vernieuwen van het zoekboek. Deze wordt weer operationeel gemaakt in een MS-teams omgeving en zal over enige tijd voor alle stafleden online toegankelijk worden gemaakt. Op dit moment proberen we met een kleine groep de eerste verbeteringen en updates in de informatie aan te brengen.
Nieuwe gezichten
Heb jij ze al ontmoet? De laatste maanden zijn er een heel aantal nieuwe vrijwilligers gestart op Buitenzorg. We gaan ze niet via deze weg aan je voorstellen, maar dagen je uit om ze op Buitenzorg te ontmoeten en mee te nemen op ons pad.
Welkom!
Nieuwjaarsreceptie
Op zaterdag 4 januari in de middag houden we weer ons traditionele nieuwjaarsreceptie. Hoe wat en waar? Daarover ontvangen jullie nog een uitnodiging voor via de mail.
Datum | Activiteit | Voor wie |
---|---|---|
2025 | ||
1 januari | Inleveren copy nieuwsbrief | Inleveren bij Richard Klop |
4 januari | Nieuwjaarsreceptie | Iedereen |
1 februari | Start verhuur van het gebouw | |
8 februari | Opening Nieuwe Blauwevogelhuis | Allen |
1 maart | Inleveren copy nieuwsbrief | Inleveren bij Richard Klop |
8 maart | Stafdag en IScout | Iedereen |
1 april | Inleveren copy nieuwsbrief | Inleveren bij Richard Klop |
1 mei | Inleveren copy nieuwsbrief | Inleveren bij Richard Klop |
1 juni | Inleveren copy nieuwsbrief | Inleveren bij Richard Klop |
7 juni t/m 9 juni | LSW | |
28 juni | BZ verjaardag | Allen |
1 juli | Inleveren copy nieuwsbrief | Inleveren bij Richard Klop |
5 juli t/m 31 augustus | Zomervakantie (Zuid/ Noord/Midden) |
Archief nieuwsbrieven
Klik op de button hier onder om naar de nieuwsbrief van jou keuze te gaan.