Prijs: € 2,50 per badge. Daarnaast kunnen er nog kosten bijkomen voor de verschillende programma onderdelen

Leeftijd: Welpen, Scouts, Explorers

Als SCENES terrein (Scout Centres of Excellence for Nature, Environment and Sustainability) doen we actief mee aan de Earth Tribe. Sluit jij je ook aan door mee te doen aan de Champions for nature challenge?

Door mee te doen kom je in actie en leer je over je eigen invloed en effect op de natuur en het milieu. Je ontdekt de natuur op Scoutcentrum Buitenzorg en je gaat de uitdaging aan om positief bij te dragen aan een duurzame toekomst van onze planeet.

Het programma bestaat uit drie onderdelen die in twee of drie dagdelen zijn uit te voeren.

1. Bewustwording: ontdek je ecologische voetafdruk en ga hierover met elkaar in gesprek.
  2. Actief: een natuur of milieu activiteit op of rond Buitenzorg. Hiervoor kan gebruik gemaakt worden van de SCENES proof activiteiten op het terrein of draag in overleg met Scoutcentrum Buitenzorg bij aan het natuurbehoud op het terrein.
  3. Toekomst: bedenk samen oplossingen en acties die een positieve invloed hebben op de natuur en het milieu en hoe je hier thuis mee aan de slag gaat. Dit plan presenteer je kort aan de staf van Scoutcentrum Buitenzorg.

Na het uitvoeren van de verschillende onderdelen ben je lid van het wereldwijde Earth Tribe netwerk en ontvang je een badge!

Let op: Dit programma wordt  alleen aangeboden tijdens de zomerkamp weken, stuur een mail naar Buitenzorg om je op te geven en meer informatie te ontvangen!