Prijs: € 1,00 per persoon

Leeftijd: Scouts, Explorers

Duur: 2 uur.

‘Dangerous to be an animal’ is een programma over bedreigde diersoorten wereldwijd. Gebaseerd op de 7 continenten kunnen deelnemers verschillende activiteiten doen binnen het thema ‘bedreigingen voor wilde dieren’. Elk continent is gekoppeld aan een bedreigd dier en de manier waarop dit beest is bedreigd. De activiteiten, één voor elk continent, gaan over 7 bedreigde diersoorten en 7 verschillende bedreigingen. Het doel van het programma is om meer inzicht te creëren over de verschillende manieren waarom dieren wereldwijd bedreigd worden. ‘Dangerous to be an animal’ valt onder het programma aanbod van Scoutcentrum Buitenzorg dat wordt aangeboden binnen het kader van SCENES (Scout Centres of Excellence for Nature, Environment and Sustainability).