Prijs: €5,00

Leeftijd: Welpen (onder begeleiding), Scouts, Explorers

Heb je je altijd al afgevraagd hoe een brandnetel smaakt? Of hoe je pannenkoeken maakt met vlierbloesem? Op Scoutcentrum Buitenzorg staan meer dan 30 verschillende soorten planten en bloemen en een deel daarvan kan je eten! Deze eetbare planten groeien gewoon naast je tent. Met de tips en recepten in deze gids kan je aan de slag om met elkaar een (deel van een) lekkere maaltijd te koken. Er zijn zoekkaarten en een wildplukkalender aanwezig om de juiste planten te vinden. Ook zijn er een aantal handige keukenspullen beschikbaar om de recepten te kunnen maken.

Voor de recepten zijn naast wilde planten die te vinden zijn op Scoutcentrum Buitenzorg ook nog andere ingrediënten nodig. Hou hier rekening mee bij de voorbereiding van het programma.